ברכב 4X4: ניידת הדרכה חדשה של המוסד לבטיחות ולגיהות תגיע גם לשדות חקלאיים

במוסד לבטיחות ולגיהות חנכו לאחרונה ניידת הדרכה ראשונה ברכב 4X4 שמטרתה לאפשר הדרכות שטח לעובדים בענף החקלאות ובמשקים חקלאיים. הדרכות הבטיחות בענף החקלאות ניתנות בעברית, ערבית ובשפה התאית, לטובת עובדים התאילנדים, ומוצעות כשירות חינמי למעסיקים ולעובדים.

"הפקנו לקחים מניידות אחרות שלנו שלצערנו לא הייתה להן האפשרות להגיע למקומות שהם בדרך לא סלולה", אמר ל"דבר" סמנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות, אלון פל. "הניידת החדשה נגישה יותר, היא מבוססת על מעין מיניבוס מסוג מרצדס 4X4. יצרנו גם אפשרות לפתוח לצד הניידת סוכך נגלל, והיא מצויידת גם במסך ענק. כך אנו יכולים לפתוח לצידה כיסאות פלסטיק ולהעביר הרצאות פרונטליות בשטח לקבוצות של עד 50 עובדים בו זמנית. במידת הצורך, ניתן להעביר את ההרצאה הפרונטלית באמצעות מדריך דובר ערבית או יחד עם מתרגמת סימולטנית לשפה התאית".

ניידת השטח החדשה של המוסד לבטיחות ולגיהות להדרכה בחקלאות. (באדיבות המוסד לבטיחות ולגיהות)

"בניידת יש לומדות להדרכה אינטראקטיבית על בטיחות בעברית, תאית וערבית, שאלו שלוש השפות השולטות של המועסקים בענף החקלאות. את פנים הניידת עיצבנו בצורה כזו שתאפשר לקבוצת לומדים ללמוד בו-זמנית בלומדות בשפות שונות. בעבר בניידות שלנו כל הלומדים היו צריכים ללמוד באותה השפה ועל אותו הנושא. היום אנחנו יכולים להתאים לכל לומד מסלול למידה ספציפי בשפה שלו והם יכולים ללמוד במקביל. כל עובד שמגיע למערכת הזו יש לו מסלול יחידני ובסופו הוא מקבל ציון ומשוב על מה הוא טעה, ונבחן שוב כדי לוודא שקיבל את הלמידה שלו במאה אחוז. הפעילות הזו היא למעשה מענה ללשון חוק הפיקוח על העבודה בנושא הדרכת עובדים, כשהמעסיק מחוייב להדריך את עובדיו לפחות פעם בשנה ובשפתו, וייתן גם פידבק לכך שהבין את ההדרכה. אנחנו נותנים לזה מענה".

פל הדגיש כי הניידת כוללת גם מעלון לאנשים עם מוגבלויות, וכי ניתן להיכנס אליה גם באמצעות כסא גלגלים. "האדם הסביר, כשאומרים לו חקלאי הוא מדמיין ‘פלאח’. אבל יש גם עובדים עם מוגבלות בבתי אריזה למשל של פרחים, פירות וירקות, ואנחנו ערוכים לתת גם להם שירות". עוד הוסיף, שכמו יתר הניידות, תוכשר גם ניידת זו לתת הדרכות בהתאם לצורך בכלל סוגי מקומות העבודה, גם בבניין ובתעשייה, בהם ישנם עובדים נוספים עם מוגבלות. לאחרונה, ערך המוסד גם הכשרות ייעודיות בנושא בטיחות לעובדים עם מוגבלות, וכן הכשרות נאמני בטיחות מקרב קבוצת עובדים זו.

ניידת השטח החדשה של המוסד לבטיחות ולגיהות להדרכה בחקלאות. (באדיבות המוסד לבטיחות ולגיהות)

הניידת מצטרפת לצי ניידות ההדרכה של המוסד לבטיחות ולגיהות, הכולל שבע ניידות ומבצע הדרכות בענפי החקלאות, התעשייה והבניין בכל רחבי הארץ. לכל אחד מענפים אלו נבנה קורס ייחודי, המורכב ממספר מודולות. בתחום החקלאות לדוגמה נוגעים בסוגיות של שימוש בכלים חקלאיים, ריסוס והדברה, ציוד מיגון אישי ועוד. הניידות יכולות לעבור ממפעל למפעל וממשק למשק. הדרכות המוסד לבטיחות ולגיהות ניתנות חינם, וניתן לתאם ולהזמין אותן באמצעות אתר האינטרנט, או באמצעות טלפון *9293.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website