בתגובה לרקטות, בלוני תבערה ונסיון חדירה – תקף צה”ל מטרות חמאס ברצועה

התחממות בגזרה הדרומית: יום מתוח עבר אמש בגזרת עוטף ישראל – לאחר הפגנת אלפים לאורך הגדר, בה לדברי הפלסטינים נהרג מפגין מאש צה"ל, מספר בלוני תבערה, נסיון חדירה לישראל ורקטות שנורו בלילה, הגיב צה"ל בתקיפת יעדי טרור של חמאס בדרום הרצועה ותשתית תת קרקעית בצפון הרצועה.

מדובר צה"ל נמסר כי הלילה (שבת) תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל מספר יעדי טרור במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה וכן תשתיות תת-קרקע בצפון הרצועה. בדובר צה"ל הדגישו כי צה"ל "רואה בחומרה רבה כל ניסיון לפגיעה באזרחי ישראל וימשיך לפעול בתקיפות כנגד פעולות טרור אלו ארגון הטרור חמאס נושא באחריות על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה.

בשעה 20:00 הופעלה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח בין שני קיבוצים במועצה, וככל הנראה רקטה נוספת ששוגרה התפוצצה בשטח הרצועה.

מוקדם יותר, בשעות הצהריים, הפגינו אלפי פלסטינים לאורך גדר המערכת, ובמקום נרשמו עימותים עם צה"ל. פלסטיני בן 23 נהרג מאש כוחות הביטחון וחמישה נוספים נפצעו. מדובר צה"ל נמסר כי מספר המפגינים עמד בשעות השיא על כ-8,400 מפגינים, וכי הפלסטינים הבעירו צמיגים, זרקו אבנים והשליכו מטענים לעבר הגדר. בצה"ל זיהו מספר ניסיונות חדירה אך לדברי הצבא המפגינים חזרו תוך דקות ספורות לרצועת עזה.

במקביל כוחות הביטחון במועצה האזורית אשכול איתרו שלושה צרורות של בלונים חשודים, שלאחד מהם נקשר דחליל עם תמונתו של זיאד נחאלה, מנהיג הג’יהאד האיסלאמי הפלסטיני.

סמוך לשעה 16:00 שני פלסטינים שחדרו מרצועת עזה נלכדו בשטחים החקלאיים של קיבוץ ארז שבמועצה האזורית שער הנגב. כוחות גדולים של צה"ל וכיתות הכוננות האזוריות ערכו סריקות נרחבות במרחב צפון הרצועה בעקבות חשש לחדירה, ותושבי הקיבוץ הונחו להסתגר בבתיהם למשך זמן קצר.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website