גאנה: עיתונאי שחשף מכירת משחקי כדורגל ושחיתות נרצח

אחמד חוסיין-סוואלי, עיתונאי חוקר בן 51 מגאנה ושותף מרכזי בחשיפת פרשת שחיתות חמורה בעולם הכדורגל האפריקני, נרצח ביום רביעי ע"י אופנוען רעול פנים במדינתו. התרומה העיקרית של חוסיין-סוואלי הייתה חשיפת מקרים קשים בגאנה וגרימה להשעיית נשיא ההתאחדות המקומית קוואסי ניאנטאקי. בתגובה קנדי אגיאפונג, חבר פרלמנט בגאנה, קרא לנקמה נגד חוסיין-סואלה.

הסרט הדוקומנטרי "betraying the game", אותו הפיק עיתונאי גנאי בשם אנאס ארמיו אנאס ביחד עם BBC אפריקה, מותח ביקורת קשה על התנהלות הכדורגל האפריקאי והקלות הבלתי נסבלת של הטיית משחקים בו. במשך שנתיים תיעד אנאס יותר ממאה שופטים ואנשי התאחדויות מקומיות שלקחו כסף תמורת מכירת משחקים.

Popular Ghanaian undercover reporter, Ahmed Hussein-Suale shot dead – YabaLeftOnline https://t.co/2Wvu4DuPxr

— Okolie ifeanyi (@ifeko44) January 18, 2019

הקוון הקנייתי אדן ראנג’ מארווה,היה אמור להיות חלק מצוות השיפוט במהלך המונדיאל ברוסיה. בעקבות חשיפת תיעוד של קבלת שוחד של 600 אירו, הקוון הקנייתי שהושעה מהמונדיאל והואשם שלקח את הכסף במהלך טורניר אליפות אפריקה ב-2017, שם תיפקד כקוון בחמישה משחקים כולל משחק הגמר בין מצרים וקמרון. פיפ"א, לא בדיוק מוסד שידוע בניקיון כפיים, אולצה בעקבות הממצאים להכריז על פירוקה המידי של התאחדות הכדורגל הגנאית.

חוסיין-סוואלי חבר בארגון החקירות "עין הנמר" נורה למוות כאשר נהג הביתה במכוניתו. לפי דיווחים מקומיים, גבר לא מזוהה ירה בו 3 פעמים במהלך נסיעתו בעיר הבירה אקרה. הוא היה העיתונאי הראשון שנרצח בגאנה מאז 1992 והעיתונאי ה-8 שנרצח באפריקה בשנתיים האחרונות. בארגון החקירות "עין הנמר" נמסר בתגובה "אנחנו הרוסים קשות בעקבות מעשה הרצח הנוראי, אבל זה לא יגרום לנו לוותר על המרדף שלנו אחרי הורסי האומה."

Leave a Reply

Name *
Email *
Website