גמזו: “שיעורי התחלואה בערים אדומות הם מהגבוהים בעולם”

פרויקטור הקורונה רוני גמזו התייחס היום (שלישי) לסגרים הליליים וסגירת מערכת החינוך בכארבעים יישובים: "אנחנו צריכים לעצור התקהלויות ובטח בערים אדומות. שיעור התחלואה בערים האדומות בישראל הוא הגבוה ביותר בעולם". לדבריו, גם בערים הירוקות שיעור התחלואה הוא גבוה.

גמזו הוסיף: "אני יודע שמופנה אלי כעס ותסכול, הרבה מאוד קושי. אני מבין את הקושי, קשה לי אישית עם זה, אני יודע שהממשלה בסופו של דבר הכריעה והחליטה וקיבלה את ההחלטה הזו, וזו החלטה קשה לכל שר בממשלה ולי שממליץ על כך". עוד אמר כי "זה לא רק העוצר הלילי, זו גם סגירת מערכת החינוך שקשה לתלמידים. בכל העולם זה קשה לפתוח את מערכת החינוך בתחלואה גבוהה. אנחנו ברוב הארץ פתחנו. אנחנו יודעים שזה הימור גדול. יש בתי ספר שנסגרו, יש שכבות שנסגרו."

גמזו פנה לתושבי הערים בהן יחולו המגבלות: "אני מתנצל התנצלות מלאה מכל הלב לכל הערים שנמצאות כרגע בתהליך של מגבלה. אני מתנצל בפני התושבים, בפני הערים, בפני העסקים. הקורונה מחייבת אותנו לצעדים לא נעימים, הכל כדי לשמור על הבריאות ואני חייב לומר שזה הדבר המרכזי שמנחה אותי. אני חוזר מבתי החולים רמב"ם וכרמל שהיום ביקרתי שם. עומס האשפוזים שם הוא באמת גבוה. אני חייב להיות נאמן לאמת המקצועית שלי, אני לא יכול שלא לעשות צעדים שימנעו הגדלה של התחלואה. אני ניצב בפניכם שישה שבועות, לא עשיתי צעדים כאלו. אבל יש לי היקף תחלואה שגדל בערים האדומות".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

על חגי תשרי אמר גמזו: "חגי תשרי זו לא תקופה להקטין תחלואה, אלא למנוע את הגדלת התחלואה". לדבריו עד חמישי הקרוב יגבש מתווה שיובא לקבינט הקורונה לתקופת החגים. הוא ציין כי הוא מתכנן להגדיל את כמות הבדיקות ל-100 אלף ביום עד ה-1 בנובמבר.

מוקדם יותר היום פרסמה ועדת השרים לענייני אזור מוגבל את רשימת היישובים הסופית בהם יוטל סגר לילי. במסגרת הסגר הלילי תוגבל תנועת התושבים למרחק של עד 500 מטר מהבית, למעט במקרים מיוחדים שיפורטו בהודעת משרד הבריאות. העסקים ביישובים אלו ייסגרו כל ערב מהשעה 19:00 עד 5:00, למעט עסקים חיוניים. מוסדות החינוך ייסגרו, למעט מוסדות חינוך מיוחד והמעונות.

ההחלטה שהתקבלה מרוככת ביחס להצעות קודמות, ומכילה הטלת סגר על שכונות מסוימות בחלק מהיישובים ולא על היישוב כולו – כך באילת, אשדוד, אשקלון, בית שמש ועוד.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website