גנץ מתחזק ובליכוד תוקפים: “הוא שותק והוא יודע למה הוא שותק”

״הוא שותק והוא יודע למה הוא שותק" תקף השר יואב גלנט את שתיקתו של השחקן החדש במירוץ לראשות הממשלה, בני גנץ, באירוע שבתרבות שהתקיים היום (שבת) בנס ציונה. "גם אלפי קצינים וחיילים שהיו תחת פיקודנו יודעים למה הוא שותק". על חבירתו של גנץ ליעלון הוסיף כי זהו חיבור "בין אחד שאין לו דעה לאחד שאין לו מנדטים". על פי הסקרים הנוכחיים, בשלב זה מפלגתו של גנץ היא השניה בגודלה וזוכה לכ-16 מנדטים.

"גנץ הוא מועמד של השמאל, זה ברור לכל בר דעת" קבע גלנט. עוד הבהיר כי הוא מתנגד לפרסום ההחלטה האם להעמיד את ראש הממשלה נתניהו לדין לפני הבחירות, ואמר כי מבחינתו יכול נתניהו לכהן גם תחת כתב אישום: "״הדבר היחיד שרלוונטי פה זה החוק והחוק קובע שאפשר לכהן עד פסק דין חלוט״.

הרמטכ"ל לשעבר רב אלוף בני גנץ נואם בכינוס בועידה הציונית. נובמבר 2017 (צילום: מרים אלטשר/ פלאש90).

במקביל, באירוע שבתרבות במודיעין, אמרה ח"כ שלי יחימוביץ’ בהתייחס לחקירות ראש הממשלה: "ישבתי בקואליציה של אהוד אולמרט עם מפלגת העבודה, ותבעתי ממנו בדיוק את מה שאני תובעת עכשיו מנתניהו. אנחנו עומדים בפני אתגר לאומי שמהווה סכנה לא רק לשלטון החוק, אלא גם לדמוקרטיה הישראלית.

רוני אלשיך – מינוי של נתניהו – זכה לקריאות ‘בוגד’ משום שבחר בנאמנות לתפקיד שהוא ממלא ולא לאדם שמינה אותו. שנת 2019 מחכה ליועץ המשפטי לממשלה עם זפת ועם נוצות".

ח"כ שלי יחימוביץ’, ינואר 2017 (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).

יחימוביץ’ שמונתה לאחרונה על ידי יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי לתפקיד ראש הקואליציה, ביקרה את היוזמות במפלגה להדחתו וקראה לחברי המפלגה להתייצב מאחוריו. "יהיה לנו קשה להביא אנשים חדשים אם מחול השדים הזה יימשך", אמרה. עוד הביעה תקווה לאיחוד של מפלגת העבודה עם מפלגתו החדשה של גנץ ‘חוסן לישראל’. "המצב של ריבוי המפלגות מייצר הרבה סגמנטים ויש סכנה שמפלגה אחת או שתיים מהמרכז ישתו קולות משאר המפלגות, וזה ירחיק אותנו מאלטרנטיבה לממשלת נתניהו" אמרה יחימוביץ’. גם ח"כ סתיו שפיר הביעה תקווה לקירוב בין שתי המפלגות בשבתרבות נס ציונה.

"זכותו של הציבור לדעת אם ראש הממשלה שלו צח כשלג או אחד הפוליטיקאים המושחתים בתולדות המדינה. אם ״לא היה כלום כי אין כלום״ אמר ח"כ איציק שמולי (עבודה) באירוע שבתרבות ברמת גן. "למה נתניהו פוחד כל כך מהמלצת היועמ"ש? הוא חושש כי הוא יודע באמת מה מונח לפתחו, ובדרכו החוצה מלשכת ראש הממשלה הוא מוכן לשרוף את המועדון ולהחריב את גורמי אכיפת החוק והדמוקרטיה".

"יו"ר מפלגת התנועה ציפי לבני בהחלט ראויה להצטרף למפלגתנו" אמר יו"ר סיעת יש עתיד, עפר שלח באירוע שבתרבות בחדרה. "אנחנו לא מתפצלים, אצלנו לא מפטרים בשידור חי ולא נוטשים מפלגה ומשאירים אותה עם חובות, אנחנו במגעים עם כולם". באשר לאפשרות לחבירה למפלגת ‘חוסן חברתי’ של גנץ הבהיר שלח: "אין שום סיבה שלפיד יפנה את המקום הראשון". "אני מכיר את גנץ 40 שנה" הוסיף, "עולם הפוליטיקה שונה מאוד ממה שהוא מכיר".

ח"כ עפר שלח (צילום ארכיון: יונתן זינדל/ פלאש 90)

עוד מתח שלח ביקורת על ראש הממשלה שלא לקח לדבריו אחריות בפרשת פינוי עמונה השבוע. "״נתניהו הוא מגלגל אחריות סדרתי", אמר. "כשם שהוא תוקף את המפכ"ל והיועץ המשפטי לממשלה כדי לנסות ולהיחלץ מבית המשפט, כך הוא מגלגל על המזכיר הצבאי את האחריות. זה ביזוי של לובש מדים, שלרוע מזלו נקלע לסביבה המושחתת של ראש הממשלה״.

"ביבי מרגיש את טבעת החנק המשפטית שסוגרת עליו" טען שלח. "זאת הסיבה שבגללה אנו הולכים לבחירות, הוא ושולחיו תוקפים כל מוסד, אנחנו נבטל רשימה של חוקים שנועדו לפגוע בשלטון החוק. לא נשב בשום ממשלה של נתניהו אם יוגש כנגדו כתב אישום".

"לא יכול להמשיך להתקיים פער כה גדול בין חוסר שביעות רצון יומיומי וקיומי של הציבור והתוצאות הרעות של הממשלה הזו, לבין התוצאות בקלפי" הוסיפה באותו אירוע ח"כ מרב מיכאלי (עבודה) וטענה כי כ-75% מהציבור אינו שבע רצון מהכיוון אליו הולכת המדינה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website