גרוטו: “הגנים ייפתחו כבר ביום ראשון, במידה ולא יהיה שינוי בקצב התחלואה”

שרי כחול לבן יצביעו בעד פתיחת הגנים כבר ביום ראשון הקרוב, כך מסתמן בדיונים המתקיימים היום (שני), בוועדת החינוך. המשנה למנכל משרד הבריאות, איתמר גרוטו, גם הוא תומך במהלך: "ללא שינוי בקצב התחלואה, פתיחת הגנים תתאפשר מיום ראשון הקרוב". גם פרופ’ גמזו התבטא באופן דומה בסיור שערך הבוקר בכפר קאסם. הדברים סותרים את עמדת ראש שירותי בריאות הציבור במשרדו.

ועדת החינוך העבירה ביקורת על אי פרסום המתווה לחזרה ללימודים של משרד החינוך. לדברים הצטרפה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, שטענה: "פעם שעברה גילנו על המתווה מהתקשורת. תוך שלושה ימים יצפו מאתנו להתכונן לפתוח את הגנים?"

"לא יכול להיות שעובדים על מתווה ללא שיתוף השטח", אמר יו"ר הועדה, ח"כ רם שפע שקרה לממשלה לא לדחות את פתיחת מערכת החינוך לשבועות וחודשים קדימה. "מיליון הורים יושבים בבית ומחכים לתשובה. אנחנו נדחוף לקצר את הזמנים של כל שכבות החינוך", אמר שפע. "חברי ועדת החינוך חשבו כבר מזמן, בהסתמך על נתוני התחלואה בשכבות הגיל הנמוכות, שיש הצדקה לפתוח את גני הילדים".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

"לא צריך לחשוב רק על מתי לפתוח אלא איך לפתוח. יש להעצים את הסמכויות של אגפי החינוך בעיריות", אמרה ח"כ תהלה פרידמן. חברי הוועדה דרשו ממשרד החינוך להבין את המתווים המוצאים לפתיחת שנת הלימודים אך לא קיבלו מענה על כך.

"מבחינה מקצועית צריך לחזור כמה שיותר מהר לספסל הלימודים", אמרה אינה זלצמן, בכירה באגף לחינוך יסודי במשרד החינוך, למשרד החינוך יש מספר חלופות לחזרה אך המשרד לא ייפרט עליהם עד אישור משרד הבריאות היא הוסיפה.

"משרד החינוך ממשיך לא לאפשר לצוותי ההוראה להיערך לפתיחה נכונה של מערכת החינוך", כתבה מזכלי"ת הסתדרות המורים, יפה בן דוד, לקבינט הקורונה אמש במכתב חריף בו ציינה שמשרד הבריאות הוא זה האמון על החלטה אם לחזור ללימודים. "אסור שתהיה פתיחתה מהירה לכולם בבת אחת, צריך לפתוח בהדרגה" אמרה בן דויד.

בין דרישות הסתדרות המורים לפתיחת שנת הלימודים ציינו בין היתר יצירת מערך קפסולות בכל שלבי החינוך מגני הילדים ואילך, ולא רק מכיתות ג’ ומעלה; הקפדה על צוותים קבועים בגנים; מציאת פתרון לילדים הפרטיים של עובדי ההוראה; מתן עדיפות לעובדי הוראה שמעוניינים לבצע בדיקה לגילוי קורונה ועוד.

5.9% מהילים בגיל לידה עד 9 נדבקו בנגיף הקורונה. "מדבור באחוז גבוה יותר מהגיל הכללי, ללא ספק ילדים נדבקים" אמר איתמר גרוטו, משנה למנכל משרד הבריאות, שהצהיר שהוא תומך בחזרה הדרגתית ללימודים, על פי לוח הזמנים של שמשרד הבריאות פרסם ועל פי המתווה הקיים, המגדיר לימודים בכיתות מלאות עד כיתה ב’ וקפסולות בכיתות ג’-ד’. "הגנים יפתחו כבר ביום ראשון הקרוב, במידה ולא יהיה שינוי בקצב התחלואה. המחלה לא קשה לילדים, אבל אנחנו לומדים היום שיש השלכות ארוכות טווח למחלה שפוגעים גם בילדים", הוא הוסיף.

פרופסור סיריל כהן, אונ’ בר אילן אומניולוג וחבר בוועדה המייעצת לחיסוני קורונה ציין שתמותת הילדים היא מאוד מאוד נמוכה באופן כלל עולמי, על פי מספר רב של מחקרים שנעשו באירופה וארה"ב בשבועות האחרונים. "מיעוט ילדים יכולים לפתח תסמינים קשים. 98% מהילדים שנדבקו – נרפאו לחלוטין".

דר רונית קלדרון, מומחית לבריאות הציבור מבית החולים הדסה, ציינה שניתן לשקול בחיוב חזרה של מערכת החינוך בערים לא אדומות. "האבדן הכלכלי הצפוי מהפסד שנת לימודים עומד על אחוז מהתוצר", אמרקה קלדרון וביקשה להרגיע את הלחץ שנוצר סביב הקפיצה במערכת החינוך עם תחילת שנת הלימודים. "מקורה של הקפיצה הגדולה בתחלואה בתחילת שנת הלימודים היא תוצאה של החופש הגדול, בנוסף לכך הייתה קפיצה גדולה במגזר החרדי בגילאי הישיבות".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website