דו”ח מרכז המידע בצה”ל: עלייה בתחלואה בבת ים, טבריה וואדי ערה

העיר בת ים מתמודדת עם רמה גבוהה של תחלואה בקורונה – כך עולה מנתונים שמפרסם היום (שלישי) מרכז המידע והידע למערכה בקורונה בצה"ל. המרכז מצביע גם על עלייה בתחלואה ביישובי ואדי ערה ובשכונות החרדיות בטבריה.

שיעור התחלואה בבת ים משתווה למרץ-אפריל

לפי הנתונים, מספר הנדבקים בבת ים בשבועות האחרונים דומה מאוד לתחלואה
שהייתה בחודשים מרץ-אפריל, ובמרכז המידע מגדירים זאת כ"מקרה חריג מאוד בהשוואה למתרחש בשאר הערים בארץ".

לפי הנתונים, החל מה-1 ביוני אותרו 117 חולים חדשים בבת ים (נכון ל -21 ביוני בחצות), וישנם בעיר כ-137 חולים פעילים – 10.6 חולים ל-10,000 איש. על פי התפלגות גילאי החולים ניכר כי כשליש מן הנדבקים צעירים יחסית: 35% הם בגילי 20-49, 21% בגילי 0-19, 30% בגילי 50-69 ו-14% מהחולים הם מעל גיל 70. במרכז המידע מעריכים כי האחוז הגבוה של בני ה -70 ומעלה עלול להוביל תוך מספר ימים לשיעור גבוה של חולים במצב קשה. עוד מדגישים כי בת ים מאופיינת בשיעור גבוה של אוכלוסייה מבוגרת, דבר שמגביר את הסיכון לתחלואה קשה נוספת.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

מהחקירות האפידמיולוגיות שבוצעו עולה שהתחלואה מפוזרת על פני העיר כולה. חלק מן ההדבקות התרחשו במרכזי קניות, בדגש על סופרמרקטים, וחלק התרחשו בבתים. רוב הנדבקים הודבקו על ידי תושבי בת ים, אך חלקם הודבק על ידי תושבים מערים נוספות – בעיקר תל אביב, רמלה וחולון, ורוב המדביקים שמקורם מבת-ים הדביקו תושבים מבת ים, כמו גם תל אביב, חולון, אשדוד, בני ברק, ראשון לציון וגני תקווה. במרכז המידע ממליצים על הגברת אכיפה, הסברה ושמירה על האוכלוסייה המבוגרת בעיר.

ואדי ערה: מספר החולים החדשים הוכפל בסוף השבוע

מוקד נוסף עליו מתריע מרכז המידע כמוקד תחלואה גוברת הוא אזור ואדי ערה. בדו"ח שפורסם אתמול (שני) מצביע המרכז על 59 חולים חדשים שאותרו באזור החל מה-1 ביוני, ו-64 חולים פעילים – 24 מאום אל פחם, 15 מערערה, 13 מכפר קרע, 10 ממועצה אזורית מעלה עירון ו-2 ממועצה אזורית בסמ"ה. בסוף השבוע נרשמה עלייה משמעותית בתחלואה באזור, כאשר התווספו 28 נדבקים – גידול של כמעט 47%.

גם שיעור הבדיקות החיוביות, שעמד מתחילת יוני על 3.5%, עלה בסוף השבוע האחרון ל-7%. במרכז המידע מציינים כי שיעור הבדיקות באזור נמוך מהממוצע הארצי, מה שעלול להעיד על מספר חולים לא מאומתים גדול יותר.

לפי הנתונים, מרבית החולים באזור (81%) הם מתחת לגיל 50, ורק 5% מעל גיל 70. התחלואה החלה ככל הנראה מיישובים אחרים בארץ, ולאחר מכן התפשטה בתוך יישובי האזור. מרבית ההדבקות אירעו בבתים או באירועים חברתיים. במרכז המידע ממליצים להרחיב את היקף הבדיקות ולבצע הסברה ייעודית לאוכלוסיה.

טבריה: עלייה בתחלואה בשכונות החרדיות

במרכז מצביעים גם על עלייה חריגה בשיעורי התחלואה בשכונות החרדיות בטבריה. החל מה-1 ביוני נרשמו בעיר 49 חולים חדשים (נכון ל-21 ביוני בחצות), וישנם כיום 58 חולים פעילים (13 חולים ל-000,10 איש), כאשר מהם 13 הוצאו מהעיר. יצויין, כי על פי נתוני העירייה יש רק 50 חולים פעילים בעיר. מהתפלגות גילאי החולים עולה כי רובם המוחלט של הנדבקים (85%) הם צעירים יחסית, בגילי 20-49. 10% נוספים הם בגילי 0-19 ו-4% בגילי 50-69.

במרכז המידע מציינים כי התחלואה החדשה מרוכזת בעיקר בשכונות חרדיות במערב העיר, בדגש על שתי קהילות מרכזיות, אך ישנם חולים גם בשכונות אחרות. מהחקירה האפידמיולוגית עולה, כי מתוך 23 הדבקות שמקום התרחשותן ידוע, 52% אירעו במוסדות לימוד ("כוללים") ו-48% אירעו בבית. ייתכן שההדבקה הראשונה התרחשה סביב חג השבועות והגיעה מנתניה. במרכז המידע ממליצים לבצע הסברה ייעודית למגזר החרדי, להגביר אכיפה ולפנות חולים ומבודדים למלוניות.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website