“דורשים שיפוי מלא עבור ביטול הארנונה לעסקים. לא פיצוי ולא דחייה”

"אנחנו דורשים מהממשלה לאשר מידית שיפוי מלא עבור ביטול הארנונה לעסקים. לא פיצוי ולא דחייה. אם הרשויות המקומיות יקרסו – המדינה תקרוס", כך אמר הבוקר (שני) יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס בישיבת הוועדה המיוחדת להתמודדות עם נגיף הקורונה בכנסת בנושא השפעת המשבר על הרשויות המקומיות. בישיבה לא השתתפו נציגים של משרד האוצר.

לדברי ביבס,  "מתוך שלושת מיליארד שהוצגו בתוכנית של האוצר, הם רוצים לתת 2.5 מיליארד בלבד, מצפים מאתנו לשאת בנטל בתקופה שאנחנו לא יכולים לגבות ארנונה מעסקים, וגם בקרב בתושבים יש לנו ביטולים בארנונה. אין בעיה להיות פופוליסטים על גבינו, אבל אנחנו צריכים את עזרתכם לוודא שאנחנו אכן נקבל את הסיוע מהמדינה ומשר הפנים".

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שהשתתף אף הוא בדיון, הוסיף כי "יש ניסיון של האוצר לגבות ארנונה גם מהרשויות המקומיות. למה המדינה באה לקחת מהרשויות המקומיות בזמן שיש עליהן יותר נטל? זה פשוט לא נכון. מדובר בסכומי עתק".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

עוד אמר חולדאי כי "אסור לעצור את הבנייה הציבורית של בתי ספר, זאת בנייה חיונית, אחרת לא יהיו לנו מספיק כיתות לשנה הבאה". לדבריו, הרשויות עדיין לא קיבלו מימון לבניית כיתות לקראת 2021.

ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי טען כי "התוכנית הכלכלית התעלמה כמעט לחלוטין מהשלטון המקומי. עשינו בדיקה של המשמעות הכלכלית עבורנו, אנחנו צפויים לפגיעה של 200 מיליון שקלים בעקבות ירידה בהכנסות מארנונה. זאת תהיה קריסה טוטלית".

כזכור, במסגרת תוכנית הסיוע הכלכלית להתמודדות עם משבר הקורונה, עליה הודיע אתמול שר האוצר משה כחלון, יבוטלו תשלומי ארנונה של עסקים שנפגעו כתוצאה מהמשבר. היקף הארנונות שיבוטלו מוערך ב-2.7 מיליארד שקלים.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website