דיווח: יו”ר מועצת הכבלים והלוויין תעיד מטעם התביעה בתיק 4000

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לשעבר, ד"ר יפעת בן חי שגב, תעיד מטעם התביעה בתיק 4,000, באשר ללחץ שהופעל עליה לטענתה מטעם מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו לזרז את אישור עסקת בזק-יס. כך פורסם הערב (שבת) לראשונה בחדשות 13. זאת, בהנחה והתיק יגיע לבית המשפט.

אישור עסקת בזק-יס, עסקה שהניבה לשאול אלוביץ’, בעליה של קבוצת בזק רווח של מיליארד שקלים, מהווה חלק משמעותי מהפרשות הנחקרות במסגרת תיק 4,000, בו חשודים נתניהו ואלוביץ’ בשוחד.

עסקה זו דרשה את אישורו של נתניהו בתפקידו הקודם כשר התקשורת, אישור שנסמך בין היתר על אישור מועצת הכבלים והלווין, בראשה עמדה אז ד"ר בן חי שגב. לפי המידע שנחשף כעת, בן חי שגב העידה במשטרה על כך שמקורביו של נתניהו לחצו עליה לאשר עסקה זו בשנת 2015. על כך, צפויה בן חי שגב להעיד מטעם הפרקליטות, במידה ותיק 4,000 יגיע למשפט.

גם דוד שרן, לשעבר מנהל לשכת ראש הממשלה תחת נתניהו, צפוי לשמש כעד תביעה בתיק 4,000. לפי כתב החשדות  כנגד נתניהו, שרן אמר בחקירתו כי הוא נתניהו הורה לו לקדם את עסקת בזק-יס, ולסייע בכך לאלוביץ’. לאור עדות זו, שרן צפוי לשמש כעד מרכזי נגד נתניהו אם התיק יגיע למשפט.

כזכור, ביום חמישי האחרון הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על כוונתו להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע בתיק 4,000 – כנגד נתניהו בעבירות לקיחת שוחד, ומרמה והפרת אמונים. כנגד שאול אלוביץ’ בעבירות של שוחד, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה, ובעבירת הלבנת הון.

תיק 4,000 עוסק בעיקרו בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים שבוצעו על ידי נתניהו ועל ידי שאול אלוביץ’, בעל השליטה בקבוצת בזק ואתר "וואלה". החשד המרכזי הינו שראש הממשלה לקח שוחד ופעל תוך ניגוד עניינים, בכך שהתערב ופעל בהחלטות רגולטוריות המטיבות עם שאול אלוביץ’ ועם "קבוצת בזק", ובמקביל דרש במישרין ובעקיפין, להתערב בתכני אתר "וואלה" באופן שיטיב עמו. בתוך כך, נחקרה בין היתר גם עסקת בזק-יס.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website