האו”ם: משבר הקורונה עלול להכפיל את כמות הרעבים בעולם

מגפת הקורונה עלולה להכפיל את מספר הסובלים מתת תזונה חמורה – כך עולה מדו"ח חדש של "תכנית המזון העולמית" של האו"ם שהתפרסם השבוע. על פי הדו"ח, מספר הסובלים מרעב ותת תזונה בשנת 2019 עמד על כ-135 מיליון בני אדם ברחבי העולם.

על פי בכירים בתכנית המזון, ללא התערבות וסיוע מוגבר עלול מספר הסובלים ממגפת הרעב להכפיל את עצמו ל-265 מיליון בשנה הקרובה, וזאת בשל המגפה שמשבשת את הפעילות הכלכלית ברחבי העולם, פוגעת בשרשרת האספקה של המזון, ומעמיסה על המערכות הרפואיות ברחבי העולם.

כאמור, על פי הדו"ח מרבית הסובלים מתת תזונה חמורה (77 מיליון בני אדם) בשנת 2019 הגיעו ממדינות שסובלות מעימותים ומלחמות כגון תימן, סוריה ודרום סודאן. 34 מיליון בני אדם נוספים הם אזרחי מדינות שנפגעו מאסונות טבע ושינויי אקלים מוגברים בשל משבר האקלים, ו-24 מיליון בני אדם הם אזרחי מדינות הסובלות ממשברים כלכליים. עוד נכתב בדו"ח כי ב-55 המדינות אותן מזהים בתכנית המזון כזקוקות לסיוע תזונתי, ישנם כ-75 מיליון בני אדם.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

מחברי הדו"ח מזהירים כי הסגרים שמפעילות מרבית המדינות, הן במעבר בין מדינות והן בפעילות הכללית בתוך המדינות, עלולים להגדיל את שיעורי האבטלה ברחבי העולם ולפגוע בשרשרת האספקה של מוצרי מזון שונים, דבר שייקר את המזון. כך, עלולה המגפה להחריף את תת התזונה וחוסר הביטחון התזונתי בקרב האוכלוסיות הרגישות לכך.

עוד נכתב בדו"ח כי המגפה עלולה להעמיס על מערכות הבריאות העמוסות גם כך באותן מדינות הרגישות לתת תזונה, ולהחמיר את הפגיעה באוכלוסיות המוחלשות הסובלות מרעב.

"נגיף הקורונה החדש עלול להיות הרסני עבור המיליונים שכבר תלויים על חוט השערה. זו עלולה להיות מכה ניצחת למיליונים שיכולים לאכול רק אם קיבלו משכורת", הזהיר עריף חוסיין, הכלכלן הבכיר של תכנית המזון העולמית, עם פרסום הדו"ח. "עלינו לפעול כעת ביחד על מנת לצמצם את השפעת הקטסטרופה העולמית."

על מנת להפחית את מספר הסובלים מרעב ותת תזונה חמורה, מציעים בתכנית המזון להגדיל בזמן הקרוב את תכניות הסיוע התזונתי הקיימות, ולהרחיב אותן היכן שיידרש; להגדיל את תכניות הסיוע הסוציאלי השונות של המדינות; ולשדרג את הליכי ייצור ושינוע המזון ולשמור אותם פתוחים גם בעת משבר הקורונה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website