האימאם של יפו: “איפה האנושיות? זה עצמות של בני אדם. צריך לכבד אותם”

"צריך לשאול את ראש העיר למה הם מתעקשים לבנות דווקא שם", אומר האימאם של יפו ד’. "כולנו נהיה מתחת לאדמה יום אחד. כשאני שומר על קדושת המת, אז כשאני אמות ישמרו עלי. כל דת בעולם – יהודים או נוצרים, מכבדים את בית הקברות שלהם. זה דבר רגשי שנוגע לכל בן-אדם ביפו".

כבר יותר משבוע רחובות יפו הופכים כל ערב לזירת התנגשות בין המפגינים למשטרה. תושבי יפו הערבים מוחים נגד כוונת עיריית ת"א לבנות בשטח בית הקברות המוסלמי העתיק ‘אל-אסעאף’. אתמול (רביעי) התקיימה מחאה מצומצמת כנגד המהלך, אך גם היא הסתיימה במפגינים עצורים ובזריקת רימוני גז ואבנים לעבר השוטרים במקום.

לאחר שבשנים האחרונות דחה בג"ץ שלושה ערעורים כנגד ההחלטה לבנות במקום, וכשברקע מחאה שהפכה אלימה, הוציא בית המשפט המחוזי בתל אביב צו ביניים המורה על הפסקה זמנית של העבודות.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

"כל בן אדם יש לו זכות להביע את הדעה שלו", אומר האימאם נוכח המעצרים במהלך היום. "אני מרים שלט, לא טוב לי. אתה רוצה בכוח להגיד שזה טוב לי? אתה לא רוצה להאמין? אם רון חולדאי היו לו מתים שם, גם היה אומר ‘לא טוב לי’. איפה האנושיות? זה עצמות של בני אדם. צריך לכבד אותם".

הפגנה נגד ההחלטה להרוס את בית הקברות המוסלמי העתיק ‘אל-אסעאף’ ביפו (צילום: תומר נויברג / פלאש 90).

"אומרים בחדשות שהמחאה לא צודקת ואלימה", עונה האימאם לטענות על אופי המחאה, "אבל זה קורה כשמתחילה המשטרה להתגרות, להרביץ ולעצור. המחאה התחילה בתהלוכה חוקית, עד שהמשטרה נכנסה והפריעה לה. המשטרה צריכה להתחשב ברגשות, יש מולה אנשים עם רגשות, לא רובוטים.

"בית הקברות קיים, אפילו בארצות ערב, שומרים על בתי עלמין של יהודים ולכן גם יהודים מתנגדים" אומר האימאם. ואכן לא מעט מבכירי ש"ס התבטאו נגד הצעדים של עיריית ת"א. חבר הכנסת ינון אזולאי שלח מכתב ב-11 ביוני לסגן שר הפנים ובו כתב:"אני סבור שאנחנו כעם היהודי, המכירים בכבוד המת וחשיבות העניין, צריכים לתת את הדעת על פגיעה בכבודם של מתים שאינם יכולים להגן על עצמם, ויש לעשות יותר, הן מבחינה תקציבית והן מבחינת ההתערבות האישית שלנו גם כנבחרי ציבור". 

מעיריית ת"א נמסר: "בית המשפט הורה על הפסקת העבודות בשל טענת העותרים שתוקפו של היתר הבניה פקע וטרם חודש. בשל כך בית המשפט הורה על הפסקת העבודות עד לבירור הטענה בעוד מספר שבועות. כתמיד, עיריית תל אביב-יפו פועלת על-פי הנחיות בית המשפט ולכן הורתה על הפסקת העבודות עד לבירור הנושא בהקדם האפשרי".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website