הבוקר שאחרי

בסריקות שערכו היום (שישי) כוחות צה"ל בשטח פתוח ברמת הגולן נמצאו שרידים השייכים ככל הנראה לטיל נגד מטוסים סורי שנורה באירוע אמש, כך נמסר היום מדובר צה"ל. הממצאים יועברו לבדיקת צה״ל ומשטרת ישראל.

סוכנות הידיעות הרשמית של הצבא הסורי – סאנא דיווחה אמש (חמישי) כי מערכות ההגנה האווירית הסורית הפילו טילים עויינים באזור אלכסווה, כ-15 ק"מ מדרום לדמשק. אתר החדשות אל ערבייה טוען כי התקיפה בוצעה על-ידי ישראל. לפי כמה דיווחים היה גם גל תקיפות שני כחצי שעה לאחר מכן.

בצה"ל הגיבו לדיווחים אודות הדי פיצוצים ברמת הגולן וטענו כי מדובר ככל הנראה בירי נ"מ סורי לכיוון שכלל לא בטוח שנפל בשטחנו אך מתבצעות סריקות. עוד הגיבו לדיווחים בתקשורת הערבית לפיהם נפגע מטוס ישראלי והכחישו את הידיעות מכל וכל.

מאז תקרית הפלת מטוס הביון הרוסי מעל מי הים התיכון מאש נ"מ סורית, תקרית שרוסיה הטילה את האחריות בגינה על ישראל מאחר וקרתה בסמוך לפעולה התקפית של חיל האוויר הישראלי, נראה כי חלה ירידה חדה בפעילות הצבאית הישראלית במרחב הסורי, לפחות באופן פומבי.

בתחילת אותו חודש חשפה ישראל כי בשנה וחצי האחרונות ישראל תקפה במרחב הסורי כ-200 פעמים נגד מטרות סוריות ואיראניות ונגד מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה. במידה והדיווח על התקיפה הישראלית נכון ואמין ניתן יהיה להעריך בזהירות כי המשבר בין רוסיה לישראל הסתיים וכי התיאום הצבאי בין המדינות חזר לאפשר פעילות מהסוג הזה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website