הגשמים הכבדים מתפשטים למרכז, חשש להצפות

לאחר יממה סוערת במיוחד, גם היום (חמישי) ישנו חשש כבד להצפות, בעיקר באזור השפלה ומישור החוף ושטפונות בבקעת הירדן, בים המלח ובמדבר יהודה. בצפון הארץ ובמרכזה צפוי גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים ובצפון רמת הגולן ירד שלג. הרוחות יחלשו. כמה עיריות באזור הצפון החליטו לא לקיים מחר לימודים בכל מוסדות החינוך.

בעיריית נהריה הודיעו כי בעקבות מזג האוויר הסוער שצפוי להימשך גם היום, כלל פעילויות העירייה ומוסדותיה לא יפעלו מחר עד להודעה חדשה, כמו גם הלימודים בכלל מוסדות החינוך בעיר. העירייה תפעל במתכונת חירום עם צוותי שטח נרחבים בכל רחבי העיר בשיתוף כוחות ההצלה והבטחון. עוד הודיעו בעירייה כי מוקד 106 ממשיך לפעול 24/7 בכוחות מתוגברים לצד חפ"ק משטרת ישראל המנהל את האירוע. בעירייה הדגישו בפני התושבים כי היציאה מהבתים עדיין מסכנת חיים וכי הם מתבקשים להמשיך ולהישאר במקומות סגורים ובטוחים. עוד הודיעה העירייה כי כי היא מפעילה את צוות השירות הפסיכולוגי העירוני שיתן סיוע ומענה רגשי לציבור בעת הצורך. גם בעכו, במעלות, בשלומי ובמועצות האזוריות אשר ומעלה יוסף לא יתקיימו היום לימודים.

במהלך היום הביעו תלמידים רבים דאגה בנוגע לבגרות בתנ"ך שאמורה להתקיים היום. משרד החינוך הודיע כי "ככל שרשות מקומית תחליט שלא לקיים את הלימודים בתחומה, בחינת הבגרות בתנ"ך לא תתקיים בה". עוד נמסר כי "אגף הבחינות יודיע על מועד חלופי וחדש בימים הקרובים".

במשטרה מדגישים כי מי שלא נדרש לנוע בצירים באיזורים מוצפים, מתבקש שלא להגיע לאזור ולא לסכן את עצמו.

תחזית לימים הקרובים

שישי: מזג האוויר צפוי להיות מעונן חלקית עד מעונן. ברוב אזורי הארץ צפוי גשם מקומי. בנחלי הדרום והמזרח ישנו חשש קל משיטפונות. יהיה קר מהרגיל לעונה.

שבת: מזג האוויר צפוי להיות מעונן חלקית עד מעונן. תחול עליה קלה בטמפרטורות אך עדיין יהיה קר מהרגיל.

ראשון: מזג האוויר צפוי להיות מעונן חלקית עד מעונן, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות.

במד"א המליצו להלביש אנשים מקבוצות אוכלוסייה שנמצאות בסיכון (קשישים, תינוקות וחולים) בשכבות של בגדים קלים שיאפשרו תנועה. יש לכסות אותם בשמיכה קלה ולדאוג לחימום החדר לטמפרטורה של כ-24 מעלות. בנוסף הדגישו כי אין לכסות תינוקות בשכבות רבות או בשמיכה כבדה מכיוון שזה עלול לגרום לחנק. כמו כן, יש להקפיד שלא יישארו חפצים מיותרים במיטת התינוק כדי שלא יפגעו בו במהלך הלילה.

הסימנים העיקריים להיפותרמיה הם ירידה במצב ההכרה, התנהגות לא ברורה וירידה בשיקול הדעת, רעד שרירים, דופק איטי או לא סדיר, ירידה בשליטה מוטורית, ירידה בקצב הנשימה ועור חיוור וכחלחל. אם החולה רטוב יש להחליף את בגדיו ולחמם את סביבתו. במקרה של כוויית קור, שבה החולה צפוי להרגיש תחושת קור בגפיים, כאבים ונימול, ממליצים במד"א לשפוך מים פושרים ולא חמים על האיבר הקר ולקבע אותו. בארגון הדגישו כי אין לעסות את האיבר.

בזמן הפעלת הסקה יש להקפיד על אוורור נאות לשם תחלופת אוויר ולמניעת הרעלת חד תחמוצת הפחמן. בנוסף, יש להקפיד על בדיקה תקופתית של מערכת ההסקה באופן שוטף על ידי טכנאי מורשה. יש להרחיק תנורי חימום שפועלים על אש גלויה מחפצים שעשויים להתלקח, אין לייבש בגדים על תנורים כאלה ויש לבדוק טרם חיבור התנור לחשמל את תקינות השקע והתקע. במקרה של הופעת סימני הרעלה, דוגמת סחרחורת, בחילה, הקאה, עייפות, חולשה והרגשה כללית רעה, ובמקרים קשים של אובדן הכרה, יש לסגור מיד את מערכת ההסקה, לאוורר את הבית ולהזעיק מיד את מד"א.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website