הושג הסכם בין ארגון השחקנים לקבוצות: ליגת העל בכדורסל בדרך לחזרה

ארגון שחקני הכדורסל וקבוצות ליגת העל, הגיעו היום (ג’) להסכם שיקדם את חזרתה המלאה לפעילות של ליגת העל בכדורסל לאחר משבר הקורונה. האימונים יחלו ב-1 ליוני והעונה תסתיים ב-31 ביולי.

ההסכם הקיבוצי עמד פעמיים להצבעה בקרב שחקני ליגת העל ואושר ברוב קולות וכן בהנהלת הארגון, והוא מאפשר את החזרה לפעילות. ההסכם יחליף את הסכמי השחקנים המקוריים, כפי שהופקדו ברשות לבקרה תקציבית ויחול מה-1 ביוני ועד 30 ביולי.

יוגב אוחיון מהפועל חולון (עם הכדור) ואדם אריאל ממכבי ראשל"צ (קרדיט: איגוד הכדורסל בישראל)

הסעיפים המרכזיים בהסכם: השחקנים יקבלו 75% מהשכר עבור העונה המקוצצת, לא ייפגעו התנאים הסוציאליים של השחקנים, לא תהיה פגיעה בביטוח הלאומי של השחקנים, לא תהיה פגיעה במשכורות הנמוכות – עד ל-8000 ש"ח. למקבלי הכנסה מ-8000 ש"ח ועד השכר הממוצע במשק (10,400 ש"ח) יקוצצו 10% בלבד.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

אם לא יהיה קהל באולמות וההכנסות יקטנו, הבונוסים עבור הפיינל-פור יהיו בשיעור 55% ביחס לעונה הקודמת ועד 100% עם חזרת הקהל. כמו כן, הקבוצות התחייבו לשקיפות מלאה באשר להכנסות והשחקנים התחייבו לקיים את ההנחיות של משרד הבריאות והספורט לצורך ביצוע פעילות ספורט מקצועני.

שמעון אמסלם, חבר הנהלת ארגון השחקנים: "הליגה תסתיים על הפרקט" (צילום באדיבות המצולם).

יו"ר ארגון השחקנים, ניר אלון: "ההסכם הוא בין היחידים באירופה ומהווה תעודת כבוד לכדורסל הישראלי. הוא מאפשר את החזרת הכדורסל לחיים, לאחר שהשחקנים הובילו מאבק לחזרת הליגה לפעילות. עצרנו את הלחצים לקיצוץ חריף ולא פרופורציונלי בשכר השחקנים ובתנאי העסקתם. עמדנו על כך שתהיה שקיפות מלאה בחסות רואה חשבון, לנתוני הכנסות הקבוצות".

שמעון אמסלם, חבר הנהלת ארגון השחקנים: "הליגה תסתיים על הפרקט. ההגעה להסכם משלימה את המאבק שלנו להחזרת הליגה. אחרי כל המהומה שגרמה בארץ הקורונה, אנחנו חוזרים לפעילות בפגיעה מינימלית. התעקשנו על שקיפות של הקבוצות בהכנסות. אם תותר חזרת הקהל לאולמות, ולכן גם יגדלו ההכנסות, יעלו גם הבונוסים לשחקנים שיתמודדו בפיינל פור"​.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website