“החלטה חשובה והיסטורית”: ליגת הנשים בכדורגל תוגדר כליגה מקצוענית

ליגת הנשים בכדורגל הוגדרה היום (רביעי) באופן רשמי ע"י ההתאחדות כליגה מקצוענית. ארגון השחקנים והשחקניות בירך על החלטתה: "זהו הישג למאבק ארוך שמנהל הארגון למען כדורגל הנשים בישראל, ביחד עם התארגנות ‘כדורגלניות עושות שינוי’. יש עוד התאמות לבצע". 

ההחלטה של התאחדות מגיעה בעקבות מאבק שניהל ארגון השחקנים והשחקניות מזה מספר שנים, במטרה להביא להפיכת ליגת הנשים למקצוענית. ב-24 בפברואר שלח הארגון מכתב רשמי לפיפ"א, בבקשה להורות להתאחדות לכדורגל להגדיר את ליגת הנשים כמקצוענית, לאחר שהובהר לארגון בפגישות עם בכירי פיפ"א, שליגת הנשים עמדה בכל הקריטריונים הנדרשים.

שחקניות הכדורגל מחוץ לאולם בג"צ (ללא קרדיט)

חלק מהשינוים הצפויים שפורסמו בתקנון האליפות כוללים; הקמת ליגה רביעית (ליגה א’) לקבוצות החדשות שיבחרו להירשם וחובת רישום שם השחקניות בעברית על חולצות הקבוצות בליגת העל. 
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

במקביל, בתקנון רישום כדורגל נשים שפורסם, נכתב שההתאחדות תאפשר לקבוצות ליגת העל לרשום לעונה הבאה 6 שחקניות זרות, כאשר רק 5 יכלו לשחק בעת ובעונה אחת. מעונת המשחקים 2021-22 יקטן מספר השחקניות הזרות המותרות לרישום ל-5 ולאחר שנתיים יקטן ל-3 זרות. שינוי נוסף הוא לאפשר רישום של עד 2 שחקניות זרות בליגות לאומית, ארצית וליגה א’, בתנאי שזאת אינה העבודה היחידה שלהן. 

אס"א ת"א מול מ.ס. קרית גת, ליגת העל לנשים בכדורגל, מחזור 3 (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)

שינוי נוסף חשוב שמגדירים בהתאחדות לכדורגל הוא עמידה בהגדרות פיפ"א ל’קבוצה מקצוענית" ושחקנית מקצוענית’. העמידה בסדנטרט העולמי, מדגישה את חובת ביטוח השחקנית המקצוענית ע"י קבוצתה כמקובל בעולם הכדורגל, כתנאי הכרחי על חתימת החוזה. 

"דרישה חוזה אחיד המופקד בבקרה התקציבית"

לצד השינוי המבורך, דורש ארגון השחקנים והשחקניות לתקן כמה סעיפים בהחלטה. הצפנו את הנושאים המחייבים התאמות במכתב למנכ״ל ההתאחדות, רותם קמר: לקיים חוזה אחיד המופקד בבקרה התקציבית, כפי שנדרש בליגת הגברים, לתקן את תקנון ההעברות ולאפשר מעבר חופשי של שחקניות מתחת לגיל 15. בנוסף, לתקן את הסעיפים העוסקים בהעברת השחקניות, על מנת שלא לפגוע בחופש עיסוקן ולהגדיל את מספר השחקניות הישראליות בהרכב כל קבוצה.

קארין סנדל במדי נבחרת ישראל מול צ’לסי: "החלטה מרגשת"  (צילום: מושיק אושרי)

יו"ר ארגון השחקנים והשחקניות, קארין סנדל: "ההחלטה להפוך את ליגת הנשים בישראל למקצוענית היא מרגשת. זה הישג גדול למאבק שלנו למען כדורגל הנשים בפרט ולמען הנשים בישראל בכלל". עוד אמרה, "אני מקווה ומאמינה שזהו תחילתו של עידן שבו נראה את כדורגל הנשים בישראל צומח ומתפתח ונראה עוד נשים, נערות וילדות רבות שמצטרפות לכדורגל הנשים בארץ".

מנכ״ל הארגון, מושיקו מישאלוף: ״ההישג החשוב במאבק הוא עוד צעד חשוב בקרב על שינוי תודעה. יש עוד דברים להשיג ועוד דרך לעבור עד שנראה את כדורגל הנשים מגשים את עצמו בארץ, אבל הגענו לנקודת ציון חשובה״. יו"ר חטיבת הספורט, ניר אלון: "ניהלנו מאבק ארוך בנושא, שהגיע היום להישג שאנחנו גאים בו. מעבר להתאמות הנדרשות, יש צורך לייצר דור חדש של שחקניות שיממשו את הפוטנציאל בהפיכת הליגה המקצוענית".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website