היום תכריע הממשלה על המשך ההקלות

משרד הבריאות ממליץ לאפשר ביקורים אצל סבא וסבתא כבר השבוע, כך נאמר במכתב שנשלח למועצה לבטחון לאומי אתמול (ראשון). המכתב מציע לוח זמנים בו גם פארקים לאומיים, התקהלויות באוויר הפתוח של עד 19 איש ולימודים מסוימים באוניברסיטאות ייפתחו השבוע. חדרי כושר, מסעדות, בריכות, קניונים, ספריות ומוזיאונים יחזרו לפעילות, עם הגבלות מסוימות, עד ה-17 למאי. לימודים של כל שכבות הגיל וגם החינוך הבלתי פורמלי יחזרו עד ה-31 למאי, כך לפי ההמלצה.

במכתב, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב קורא למהלך המתוכנן כניסה ל"שגרת קורונה הדרגתית וזהירה" ומזהיר ש"אסור להיכנס לשאננות". הוא מגדיר "נורות אדומות" – סימנים שהמערכת מאבדת את השליטה על קצב והיקף התחלואה, כך שיעלה הצורך לנקוט שוב בצעדים מחמירים כדי לעצור את התחלואה. בין הסימנים: 300 חולים חדשים ביום, הכפלת מספר החולים ב=10 ימים או פחות, 300 חולים קשים, או "נורות אדומות אחרות" שעוד לא ניתן לצפות אותן.

גם משרד האוצר הגיש מכתב המלצה למל"ל עם מתווה לפתיחת המרחבים הציבוריים. המתווה של משרד האוצר שונה מעט מהמתווה של משרד הבריאות, אבל לפי שני המתווים, מרבית הפעילות הציבורית תחזור עד סוף מאי.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

המתווים ואסטרטגיית החזרה לשגרה יעלו לדיון בממשלה היום (שני) בשעה 16:00.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website