הכל פוליטי?

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) פנתה הבוקר (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה שיבדוק את הפרסום אמש בחברת החדשות לפיו ראש המל"ל גויס למנוע משר החינוך נפתלי בנט לפרוש מהממשלה. אתמול הודיע השר בנט, בניגוד להערכות במערכת הפוליטית, כי החליט להישאר בממשלה.

העיתונאי עמית סגל פרסם אתמול כי בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסו בתחילת השבוע ללחוץ על בנט וחברתו לסיעה, שרת המשפטים איילת שקד, לא לפרוש מהממשלה לאחר שלא קיבלו את מבוקשם – תיק הביטחון. במסגרת המאמצים הללו, פנה מקורבו של נתניהו נתן אשל לרב חיים דרוקמן, מבכירי הציונות הדתית.

מהדיווח עולה כי הרב דרוקמן אמר לאשל כי אינו מתכוון לעסוק בפוליטיקה, אך חשוב לו להבין האם המצב הביטחוני אכן כה חמור כפי שביטא נתניהו בנאומו הראשון כשר ביטחון ביום ראשון. לאחר שיחה זו הגיע ראש המל"ל מאיר בן שבת לביתו של הרב בשעת לילה מאוחרת ושוחח עמו על המצב הביטחוני. לאחר מכן יצר הרב דרוקמן קשר עם השר בנט והביע את עמדתו לפיה לא צריך לצאת מהממשלה.

בפנייתה הבוקר ליועץ המשפטי כותבת ח"כ שפיר כי "אם אכן הורה ראש הממשלה לבכיר שביועצים הביטחוניים לממשלה למלא משימה שהינה פוליטית בעיקרה, תוך ערבוב מסוכן בין צרכים ביטחוניים לאינטרסים הפוליטיים של ראש הממשלה, מדובר בביזוי מערכת הביטחון ותפקידם של אנשי המקצוע". היא מוסיפה כי "רק השבוע הזהיר ראש הממשלה בנאומו לציבור בדבר הצורך לנתק בין הביטחון לפוליטיקה – אך מסתבר שממש בו זמנית לדברים שנאמרו, הוא פעל לכאורה באופן הפוך, אשר מהווה פגיעה חמורה בכללי המנהל התקין, בשירות הציבורי ובמיוחד באינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל".

מלשכת בנט נמסר הבוקר בתגובה לדיווח כי "ביום ראשון, בשעה 22:00 לערך, החליטו השרים בנט ושקד על הישארותם בממשלה. הסיבות לכך הוצגו אתמול במסיבת העיתונאים. טרם קבלת ההחלטה לא התקיימה כל שיחה בין השרים לבין הרב דרוקמן. דקות ספורות לפני תחילת מסיבת העיתונאים שהתקיימה אתמול, עדכן ביוזמתו השר בנט מספר אנשים אודות ההחלטה, בהם גם את הרב דרוקמן בשיחה קצרה. השר בנט מעריך את הרב ואת תרומתו למען עם ישראל, אך הדברים כפי שהובאו אינם משקפים נאמנה את התרחשות האירועים".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "ראש המל"ל אינו עוסק בסוגיות פוליטיות. הוא מעולם לא נפגש עם נתן אשל או שוחח עמו ואין לו קשר אליו. בן שבת נוהג לדבר מעת לעת עם הרב דרוקמן. השניים מתגוררים באותו יישוב, שייכים לאותה קהילה והם גם קרובי משפחה העומדים בקשר רציף וחם (בתו של מאיר נשואה לנכדו של הרב דרוקמן)".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website