הלחץ עבד: תוספת תקציב של 6 מיליארד ש”ח להחזרת עובדים למעגל התעסוקה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון החליטו להקצות תקציב מיוחד נוסף של עד 6 מיליארד שקל לשימור והחזרת עובדים למעגל התעסוקה במשק. בהודעת משרדי ראש הממשלה והאוצר דווח כי בימים אלו נבנה מודל לשימור והחזרת עובדים למעגל התעסוקה במשק בשיתוף נגיד בנק ישראל אמיר ירון.

ההודעה על התכנית מגיעה לאחר לחצים מצד המעסיקים הגדולים במשק לסיוע ממשלתי לעידוד התעסוקה, ואיום כי לא יחזירו עובדים מחל"ת ללא ודאות שהממשלה תסייע בהעסקתם. התכנית שאושרה בשישי האחרון מתייחסת להחזר הוצאות בדיעבד על החודשים מרץ ואפריל, כולל הוצאות שכר למעסיקים שלא הוציאו עובדים לחל"ת, אך לא כללה התייחסות לעידוד העסקה עתידי.

היום (ראשון) הודיע שירות התעסוקה כי מספר הנרשמים בשירות התעסוקה מתחילת חודש מרץ חצה את המיליון, ושיעור האבטלה במשק עומד על 27.4%. מתוך דורשי העבודה שנרשמו, 87.9% דיווחו כי הוצאו לחופשה ללא תשלום ו-7.25% פוטרו.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

לפי ההודעה, בימים הקרובים תובא לאישור הכנסת בקשה להרחבת התכנית הכלכלית מעבר ל-80 מיליארד שקל, שתכלול את התכנית להחזרת העובדים למעגל התעסוקה וצעדים נוספים. זאת, בנוסף לקרן ההלוואות בערבות מדינה לעסקים גדולים בסכום של 6 מיליארד שקל. הקרן תחל לפעול מיד לאחר יום העצמאות. המודל המפורט להקצאת המסגרת התקציבית לתוכנית החדשה יפורסם בימים הקרובים.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website