המדינות בארצות הברית דורשות מהממשל הפדרלי סיוע, אך לא ממהרות להוציא את הכסף

מדינות רבות בארה"ב טרם ניצלו את התקציבים המיוחדים שהעניק להן הממשל הפדרלי לפני למעלה מחודש. מטרת התקציבים היא לכסות הוצאות מיוחדות הנוגעות למאבק במגפת הקורונה ולמשבר הכלכלי שנלווה אליו. תת הניצול של התקציבים מעיב על בקשותיהם של המושלים במדינות להזרמת מאות מיליארדי דולרים נוספים מהממשל הפדרלי.

סוכנות הידיעות אי. פי. בחנה את התכניות הכלכליות של מושלים ומחוקקים ממדינות שונות בנוגע לשאלה כיצד השתמשו בכספים שהוקצו להן להתמודדות עם משבר הקורונה. הבדיקה העלתה כי לפחות 10 מדינות החלו להזרים את הכספים אולם מספר גדול בהרבה טרם השתמשו בכספים. הסיבות לכך מגוונות.

חלק מהמושלם ביקשו רשות להשתמש בכספים הפדרליים לכסות בורות תקציביים הנובעים מסגירת העסקים והקטנה משמעותית ברווחי המסים, מושלים אחרים השהו את השימוש בכסף מהחשש שגל שני של הדבקה יביא את מדינותיהן למצב קשה יותר מעכשיו, ובחלק מהמדינות מתנהל מאבק פוליטי על השליטה בהוצאת הכספים – מה שמעקב את השימוש בהם.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

"אילו ידעתי היום שמיליארד דולר נוספים בדרכם לרוד-איילנד ויסייעו לכסות על הגירעונות התקציביים, הייתי משתמש כבר ב-1.25 מיליארד דולר שכבר הועברו". כך אמרה ג’ינה רימונדו, מושלת רוד-איילנד הדמוקרטית. בנוגע למדינות אחרות שכבר החלו להשתמש בכספים היא אמרה "הם עושים הימורים מסוכנים שאני לא מוכנה לעשות".

הקונגרס אישר הקצאה מיוחדת של 150 מיליארד דולר למדינות וממשלים מקומיים לפני למעלה מחודשיים, כחלק מחבילת הסיוע של 2.2 טריליון דולר שאמור לתת מענה להתפרצות מגיפת הקורונה. חודש בלבד לאחר שהקונגרס אישר את הצעד שהובל על ידי הבית הלבן – עברו הכספים לכל הממשלים המקומיים והרשויות.

במהלך חודש מאי אישר בית הנבחרים חבילת סיוע נוספת של 3 טריליון דולר, שקרוב לשליש ממנה מיועד לממשלים ולרשויות המקומיות. מחוקקים רפובליקנים טוענים שזוהי חבילה גדולה מידי ומנסים לעכב אותה בסנאט, בטענה שהם רוצים לראות על מה הממשלים מוציאים את הכסף שכבר הוענק להם.

לאחר ששוחח עם מושלים, אמר סגן הנשיא מייק פנס כי מרבית המדינות טרם העבירו את הכספים לעיריות ולרשויות המקומיות שבשטחן. פנס הוסיף ודיווח שחלק מהמדינות נאלצו להשתמש בכסף על מנת לשלם לעובדיהן לאחר שההכנסות ממסים צנחו. פנס הפציר בהם, בהערכה גדולה, להשתמש בכסף לייעודו המקורי.

תחקיר של סוכנות הידיעות אי. פי. מצא כי לפחות 32 מדינות שוקלות להשתמש בחלק מהסיוע הפדרלי לסיוע לשלטון המקומי. המושלים טוענים שהרחבת הסיוע הפדרלי נחוצה להם על מנת לאזן את התקציב, שנפגע מהנפילה בהכנסה ממיסים, לפני ה-1 ביולי שהוא מועד סוף השנה התקציבית.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website