הממשלה אישרה: 700 מיליונים לעוטף עזה


סיעת שס בעוטף עזה (7)

הצטרפו עכשיו – וקבלו את העיתון היומי לתיבת המייל שלכם

הממשלה אישרה הבוקר את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו בהיקף תקציבי של כ-700 מילון ש״ח לתוכנית חיזוק החוסן האזרחי בשדרות וביישובי עוטף עזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביא היום לאישור הממשלה את התכנית לחיזוק החוסן האזרחי בשדרות וביישובי עוטף רצועת עזה לשנים 2019-2020, בהיקף תקציבי של כ-700 מיליון ש"ח. ההצעה הוגשה בהמשך לפגישה שקיים רה"מ נתניהו לפני כשבועיים (15.11) עם ראשי הרשויות מעוטף עזה, יחד עם שר האוצר משה כחלון ושר הפנים אריה דרעי.

מדברי רה״מ נתניהו בפתח ישיבת הממשלה:
״אנחנו נביא היום לממשלה את התוכנית לחיזוק החוסן האזרחי בעוטף עזה. ההחלטה באה בהמשך לפגישה שקיימתי עם ראשי הרשויות בעוטף, פגישה שבה השתתפו גם שר האוצר ושר הפנים. אנחנו החלטנו להמשיך את תוכנית הסיוע שהונהגה שם בשנים האחרונות. אנחנו נשקיע עוד 700 מיליון שקל בתוכנית לרווחת תושבי העוטף. הם עומדים איתן ואנחנו תומכים בהם. החוסן של תושבי עוטף עזה הוא מרכיב חשוב בחוסן הלאומי, החוסן של תושבי עוטף עזה מסייע לי ולחברי בממשלה ובקבינט לקבל את ההחלטות באופן הנכון ובזמן הנכון״.

שר האוצר משה כחלון: ‏
״האומץ, הגבורה והחוסן של תושבי העוטף ראויים להערצה, אבל אסור לנו לקחת זאת כמובן מאליו. כמדינה, יש לנו אחריות ומחויבות כלפי תושבי שדרות ועוטף עזה בקשיים שהם עוברים לאור המצב הבטחוני, וההשקעה הגדולה בשנתיים הקרובות בתושבים ובעסקים באזור ממחישה את המחויבות הזו״.

שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי:
״אני שמח על החלטת הממשלה. זו חובתנו לתושבי עוטף עזה שעומדים באומץ רב מול התקפות טרור של מחבלי חמאס מעזה כבר תקופה ארוכה. נמשיך לפעול לחיזוק יישובי עוטף עזה, שגשוגם ורווחת התושבים באזור היפה הזה״.

ההחלטה כוללת סיוע בתחומי הכלכלה, לרבות עידוד הקמת והעתקת מפעלים לעוטף עזה ופיתוח אזורי תעשייה; סיוע בחינוך, בריאות ורווחה, לרבות הגדלת התקצוב למרכזי החוסן הפועלים בעוטף עזה, חיזוק הביטחון האישי ומרכיבי ביטחון.
כמו כן, יינתן סיוע בחקלאות, תיירות, פיתוח תשתיות ביוב, תחבורה ומבני ציבור; כלי סיוע שונים לטיפול בפסולת, לרבות הקמת מתקנים לטיפול בפסולת; סיוע בתכנון ובקידום תכניות בנייה ביישובי העוטף, קידום שירותים דיגיטלים ועוד.

בתכנית משתתפים משרדי ראש הממשלה, אוצר, פנים, הכלכלה והתעשייה, בריאות, לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, העבודה והרווחה, חקלאות, תרבות, שיוויון חברתי, עלייה וקליטה, מדע וטכנולוגיה, הגנת הסביבה, בינוי ושיכון, חינוך, תיירות, ביטחון פנים, ביטחון ודתות.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website