המסעות לפולין בוטלו בגלל הקורונה. מי יפצה את ההורים?

לאחר יומיים של אי בהירות ודיווחים סותרים, משרד החינוך הודיע הערב (שלישי) רשמית על ביטול המסעות לפולין בעונת המסעות הנוכחית, עונת חורף 2020, וכתוצאה מכך כעשרת אלפים תלמידים לא יצאו לפולין השנה. מעל 100 מיליון שקלים יידרשו על מנת לפצות את ההורים על הסכום שכבר שילמו ומשרד החינוך הודיע שייבחן מתן מענים למועדים חלופיים, ובכלל זה לתלמידי י"ב.

עקב החשש להתפרצות נגיף הקורונה בישראל והתפשטות כמות החולים והמתים בארצות מחוץ לסין, משרד החינוך הודיע רשמית על ביטול כל המסעות לפולין שהיו מתוכננים לצאת עד סוף חודש מרץ. כרגע לא ידוע האם וכיצד יפוצו הוריהם של אלפי התלמידים שהיו אמורים לצאת למסע, חלקם כבר ביום ראשון האחרון. מעל ל-3,800 תלמידים היו צריכים לצאת למסע עד סוף השבוע הבא וקיבלו כבר בתחילת השבוע הודעה על הביטול. אליהם מצטרפים כיום מעל ל-6,000 תלמידים שהיו אמורים לצאת למסעות עד סוף מרץ ואלה כאמור בוטלו. העלות המשוערת של המסעות להורים נעה בין 4,200 ל-5,000 שקלים ונכון לרגע זה, מדובר בסכום של מעל 100 מיליון שקלים שכבר שולם לחברות שמארגנות את המסעות ולא ברור מי יפצה עליו.

בני נוער במסע לפולין, במחנה ההשמדה אושוויץ- בירקנאו. למצולמים אין קשר לכתבה. (צילום: יוסי צליגר/ פלאש 90).

מעל ל-250 תלמידים נשלחו בתחילת השבוע לבידוד בבתיהם למשך שבוע, זאת לאחר שנודע שמאות תלמידים באו במגע עם תיירים דרום קוריאנים שאובחנו עם נגיף הקורונה. שר החינוך הודיע לפיכך שהחליט להחמיר נהלים והודיע, ביחס לביטול המסעות בתחילת השבוע כי "עדיף היערכות יתר על היערכות חסר".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

בהתחלה לא היה ברור אם ההודעה יצאה רק מטעמו של השר בלי שיתוף פעולה והתייחסות לדברים מטעם משרד הבריאות ומנהלת פולין במשרד החינוך. הבלבול נוצר מכיוון שמדריכים רבים דיווחו על כך שלא קיבלו הודעה בנושא ממנהלת פולין במשרד החינוך ובחברות השונות ובמנהלת מסרו להם שהמסעות ממשיכים כרגיל. בסופו של דבר, לקראת ערב נשלחה הודעה רשמית מטעם משרד הבריאות על כך שהוא מנחה את משרד החינוך להשהות את המסעות על מנת לנקוט בכל אמצעי הזהירות הנדרשים.

בקרב מספר בתי ספר וחברות המלוות חינוכית את המסעות הועברה ביקורת על כך שלמרות הודעת המשרד על חיפוש תאריכים חלופיים עוד בשנת הלימודים הנוכחית, אין זה סביר שיימצא עוד תאריך עד סוף השנה בשל מבחני הבגרויות אליהם ניגשים התלמידים היישר עם חזרתם מחופשת הפסח. זאת ועוד, כאשר תלמידי י"ב, המהווים חלק מהתלמידים שאמורים היו לצאת למסעות, מסיימים את לימודיהם השנה. עד יש לציין שבשל המשבר הפוליטי אליו נקלעה ישראל, היא מתנהלת בתקציב המשכי המגביל את יכולת המשרדים להוציא סכמים גדולים של כסף מעבר לתקציב המקוצץ ממילא, דבר נוסף המעיב על הסיכויים למצוא מועד חלופי.

במשרד האוצר הגיבו שהנושא נמצא בטיפול משרד החינוך.

ממשרדי הבריאות והחינוך טרם נמסרה תגובה וזו תפורסם לכשתתקבל.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website