המשנה לנגיד בנק ישראל, ד”ר נדין בודו-טרכטנברג, תסיים את תפקידה

המשנה לנגיד בנק ישראל, ד"ר נדין בודו-טרכטנברג, צפויה לסיים את תפקידה בסוף חודש פברואר, זאת אחרי חמש שנים. בודו-טרכטנברג מונתה לתפקיד בשנת 2014 בהמלצת הנגידה לשעבר ד"ר קרנית פלוג. בחודשים שבין סיום תפקידה של פלוג למינויו של הנגיד הנוכחי אמרי ירון, כיהנה כממלאת מקום הנגיד. משנה חדש לנגיד ימונה על ידי הממשלה בהמלצת בנק ישראל.

במהלך כהונתה שימשה בודו-טרכטנברג כחברה בוועדה המוניטרית ובמועצה המנהלית של הבנק. ד"ר בודו-טרכטנברג הייתה ממונה על החטיבה למידע ולסטטיסטיקה, עמדה בראשות ועדת ההיגוי העליונה להקמתה של המערכת לשיתוף נתוני אשראי ביחד עם מנכ"ל משרד האוצר, וליוותה את תהליך החקיקה של חוק נתוני אשראי ואת פרויקט ההקמה של המאגר בבנק ישראל. בודו-טרכטנברג ריכזה את היערכות בנק ישראל להקמת הקרן לאזרחי ישראל ("קרן העושר"), שצפויה לקום בשנה הקרובה, קידמה את היערכותו של בנק ישראל לניהול משברים פיננסיים, והובילה בשיתוף עם משרדי ממשלה נוספים צוות בין-משרדי שבחן חלופות לקשרי הסליקה בין ישראל והרשות הפלסטינית. המלצות הצוות אושרו בוועדת השרים לענייני ביטחון לאומי, ומקודמות  בימים אלו. בנוסף, היא עומדת בראש צוות בין משרדי שמרכז בנק ישראל בנושא נכסים וירטואליים.

בכירי בנק ישראל בהצגת שטר 5- השקלים החדש. 10 בספטמבר 2014 (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)

"אני מתקרבת לקו הסיום של חמש שנות כהונה מרתקות כמשנה לנגידה ולנגיד בנק ישראל תוך תחושה עמוקה של סיפוק, שכן זכיתי לעסוק במגוון גדול של נושאים חשובים לכלכלת ישראל" מסרה, "אני גאה בהישגים רבים שהשגנו  תוך התמודדות מתמדת עם סוגיות מקצועיות ומורכבות, לצד העשייה המשותפת עם הסביבה הציבורית והשלטונית בישראל. אני מלאת הערכה למקצוענות ולמסירות של כל עובדי בנק ישראל, בכל הדרגים ובכל החטיבות, ולא פחות חשוב מכך –   מוקירה את היחס החם והאנושי שהעניקו לי. נפלה בחלקי זכות גדולה לכהן בתפקיד מרכזי במגזר הציבורי, ובכך לתרום את חלקי לביסוס חוסנה הכלכלי והחברתי של מדינת ישראל, ואני אסירת תודה על כך".

נגיד בנק ישראל, פרופ’ אמיר ירון אמר כי "ניסיונה הרב של ד"ר נדין בודו-טרכטנברג במגזר הפיננסי כמו גם בהחלטות מדיניות, ההבנה הכלכלית העמוקה שלה והידע הנרחב בתחומים רבים שמעבר לעולם הכלכלה, הורגשו בכל תחום בו עסקה. נדין קיבלה על עצמה את האחריות להובלת הבנק עם סיום תפקידה של הנגידה, והעזרה שהעניקה לי באופן אישי בכניסה לתפקיד הייתה חשובה מאוד. אני מודה לנדין בשמי, בשם בנק ישראל, ובשם המשק הישראלי כולו על התרומה המשמעותית שלה בתחומים רבים של העשייה של בנק ישראל".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website