הסכם קיבוצי חדש במגדל: הפקדות פנסיוניות מלאות לעובדים שיצאו לחל”ת

הנהלת חברת הביטוח מגדל, ועד עובדי החברה וההסתדרות חתמו אתמול (שני) על הסכם חדש לאור משבר הקורונה. ההסכם כולל בונוס בגין רווחי החברה ב-2019 לעובדים הזכאים, וכן תוספות שכר לשנים 2021-2020. לצד זאת הודיעה החברה על הפחתת שכר המנהלים הבכירים בחברה ב-10%-8%.

במסגרת ההסכם יקבלו העובדים תוספת שכר אחידה בשיעור 3% בינואר 2021, ותוספת דיפרנציאלית בשיעור של 1.3%. פעימה נוספת שנקבעה לנובמבר 2021 שאמורה הייתה להיות בגובה 0.6%, תגדל ל-1%.  תוספות שכר אלה יחליפו תוספת של 2.8% באפריל 2020 ותוספת של 2.7% באפריל 2021, שנקבעו בהסכם הקודם.

עוד הוסכם כי ככל שרווחי החברה ב-2020 לא יפחתו מאלה של 2019, תוסיף החברה עוד 0.8% לתקציב תוספות השכר. העובדים יקבלו במשכורת חודש יולי הקרוב בונוס בגובה רבע משכורת, בגין רווחי 2019. תשלום דמי ההבראה בחברה יוקדם למשכורת הקרובה. הגדלת ההפרשה הפנסיונית מ-7% ל-7.5% תדחה ממשכורת מאי 2019 למשכורת ינואר 2021.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

החל מיולי הקרוב תממן החברה לכלל עובדיה הקבועים ביטוח שיניים בפוליסה משודרגת. עובדי החברה שיצאו לחל"ת יהיו זכאים להפקדות מלאות לביטוח הפנסיוני ולקרן ההשתלמות. לעובדים שיחויבו בשווי מס בגין הפקדות אלו, תתאפשר פריסה של החיוב בגין שיווי המס ובגין חלק העובד בהפקדות עד ל-3 משכורות. החברה תשלם השתתפות בהוצאות נסיעה גם לעובדים שעבדו באופן מלא או חלקי מהבית בתקופת הקורונה.

הנהלת החברה תקים קרן סיוע לעובדים שנאלצו לנצל בתקופת הקורונה ימי חופשה בעל כורחם. עובדים שנדרשו לנצל למעלה מ-10 ימי חופשה יזוכו ב-15% מהם ועובדים בעלי ותק של למעלה מחצי שנה שצברו חריגה של מעל 5 ימי חופשה – החברה תישא במחצית מגובה החיוב.

נופש החברה שתוכנן בחורף הקרוב יידחה למאי שנה הבאה, ובמקומו תקיים החברה אירוע גדול.

מירי גרגיר, ראש חטיבת עובדי חברות הביטוח בהסתדרות המעו"ף , הודתה ליו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל שליווה את המשא ומתן ואמרה: "ההתנהלות של הוועד וההנהלה מתחילת משבר הקורונה מהווה דוגמה ומופת לאיך ועד והנהלה יכולים ביחד להכנס מתחת לאלונקה ולהגיע למתווה שאינו מסכן את החברה ומנגד דואג ורואה את טובת החברה והעובדים כאחד".

יו"ר הוועד, מודי גת, כתב לעובדים כי "משבר כה קיצוני חייב כל עסק וחברה בישראל להיערכות ולפשרות וזאת בכדי לעבור את התקופה הזאת תוך מזעור נזקים. בוועד, הובלנו שיח עם ההנהלה, ויחד הגענו לשורת הסכמות שלעניות דעתנו הן מהמיטיבות ביותר עם העובדים בתחום הביטוח בישראל".

גת הדגיש כי ההסכם מצטרף לעובדה כי עובדים מעטים בלבד בחברה נדרשו לצאת לחל"ת בתקופת המשבר. "עוד נדע ימים טובים מאלה, המשבר יעבור וחשוב שתדעו שיש לכם ביטחון ובעיקר כתובת במגדל. יחד הגענו להישגים עצומים. הן בהצלחת החברה והן בתנאי עבודתנו בשגרה ובשעת משבר", כתב.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website