הסערה ממשיכה בדרכה למרכז ולדרום, הצפות באשדוד ובראש העין

לאחר יממה סוערת במיוחד, גם היום (חמישי) ישנו חשש כבד להצפות, בעיקר באזור השפלה ומישור החוף ושטפונות בבקעת הירדן, בים המלח ובמדבר יהודה. בצפון הארץ ובמרכזה צפוי גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים ובצפון רמת הגולן ירד שלג. הרוחות יחלשו. מספר עיריות באזור הצפון החליטו לא לקיים מחר לימודים בכל מוסדות החינוך. הסערה צפויה להתפשט גם לדרום הארץ ולמרכזה בשעות הקרובות.

בעיריית נהריה הודיעו כי בעקבות מזג האוויר הסוער שצפוי להימשך גם היום, כלל פעילויות העירייה ומוסדותיה לא יפעלו מחר עד להודעה חדשה, כמו גם הלימודים בכלל מוסדות החינוך בעיר. העירייה תפעל במתכונת חירום עם צוותי שטח נרחבים בכל רחבי העיר בשיתוף כוחות ההצלה והבטחון.

בתוך כך, תושב נהריה בן 38, נהרג אתמול (רביעי) כתוצאה ממזג האוויר הסוער. מוטי בן שבת סייע לנוסעים ברכב שהתהפך ברחוב שפרינצק בעיר נהריה, ולפי עדויות של אנשים במקום, נסחף בזרם. לאחר סריקות של גופי החירום הוא נמצא ללא רוח חיים סמוך לשפך נחל הגעתון.

מרשות המים נמסר כי הכנרת השלימה עליה של 23 ס״מ והמפלס הגיע ל-211.10-. מתחילת החורף עלה מפלס הכנרת ב-80 ס״מ. זרימות מרשימות נמדדו בנהר הירדן וכן בנחל קישון, חילזון ואיילון. נחל קישון זורם בעוצמה רבה כשהשיא שנמדד השתווה לשיא היסטורי – 215 מ״ק/שנ׳. 

במהלך היום הביעו תלמידים רבים דאגה בנוגע לבגרות בתנ"ך שאמורה להתקיים היום. משרד החינוך הודיע כי "ככל שרשות מקומית תחליט שלא לקיים את הלימודים בתחומה, בחינת הבגרות בתנ"ך לא תתקיים בה". עוד נמסר כי "אגף הבחינות יודיע על מועד חלופי וחדש בימים הקרובים".

במשטרה מדגישים כי מי שלא נדרש לנוע בצירים באיזורים מוצפים, מתבקש שלא להגיע לאזור ולא לסכן את עצמו.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

 

Leave a Reply

Name *
Email *
Website