הסתדרות המורים ומשרד האוצר ידונו בחידוש הלמידה המקוונת

אחרי שהגיעו להסכמה על ביטול הלמידה המקוונת בבתי הספר היסודיים, הסתדרות ומשרד האוצר יחדשו את המשא ומתן במטרה לנסות להשיב את הלימודים, זאת בהוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו. כזכור, לאחר שבאוצר סירבו לשלם למורים משכורת על ההוראה המקוונת.

אמש (שבת) הנחה נתניהו את מנכ"ל משרדו, רונן פרף, לפתוח בשיחות עם מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד על מנת לחדש את ההוראה המקוונת. בימים הקרובים צפויה הסתדרות המורים לשוב לשולחן המשא ומתן עם האוצר על מנת להגיע להסכמות בנוגעבשבוע עבר  לתנאי העבודה והשכר של המורים במצב זה.

בהודעה ששלחה אמש לחברי הסתדרות המורים, ציינה בן דוד שתעמוד על העיקרון שהמורים ימשיכו לעבוד רק אם יקבלו שכר על עבודתם, ועד שייחתם הסכם ברור בעניין לא תתקיים למידה מרחוק. "כולי תקווה שנציגי המדינה יבינו את עמדת עובדי ההוראה ויקבלו את המשוואה, שיש לשלם להם שכר עבור הלמידה מרחוק", כתבה.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

במכתב לראש הממשלה ברביעי האחרון, דרשה בן דוד להורות למשרד האוצר לשלם לאלתר את מלוא שכר המורים בתקופה בה מוסדות החינוך סגורים עקב משבר הקורונה, שכן למרות היותם סגורים, המורים המשיכו ללמד, לבנות מערכי שיעור מקוונים, קיימו ישיבות ועוד. "בחסות המשבר, משרד האוצר מנסה לפגוע בתנאי העבודה והמשכורת של המורים", טענה.

ביום חמישי האחרון, החליטו משרדי האוצר והחינוך על הפסקת הלימודים המקוונים בבתי הספר היסודיים. לאחר משא ומתן בין הצדדים, הוחלט שהמורים יקבלו תשלום על הימים שלימדו בשבוע שעבר, אך כל למידה ושמירה על קשר עם התלמידים מעבר לכך ייעשו רק באופן וולונטרי. בנוסף, הצדדים הגיעו להסכם שהמורים לא יצטרכו לוותר כעת על ימי החופש שלהם בקיץ, ויצטרכו לעבוד על חשבון ימי חופשה רק בסיומו של המשבר ורק עבור הימים שבהם לא עבדו מהבית.

במקביל למגעים עם הסתדרות המורים, הגיעה המדינה להסכם זמני עם ארגון המורים ומרכז השלטון המקומי על המשך קיום הלימודים באופן מקוון בחטיבות העליונות עד לתחילת חופשת הפסח.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website