הקרן שתעניק רשת ביטחון לכדורגלנים שנפלו קורבן ל”שיטה” ולא קיבלו משכורת מזה שנים

ארגון שחקני הכדורגל העולמי FIFPRO והתאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א הגיעו להסכם משותף על הקמת קרן חדשה שתדאג לרשת ביטחון כלכלית עבור שחקני כדורגל מרחבי העולם שמשכורתם לא שולמה להם לאחר שהמועדונים בהם עבדו הכריזו על פשיטת רגל, רבים מהם במטרה לא לשלם לשחקנים את משכורתם.

הקרן החדשה תחל לפעול מה-1 ביולי 2020 והתאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א תפריש עבורה 16 מיליון דולר. הסכום יחולק לפי השנים בהן המועדונים לא שילמו את שכר השחקנים. 5 מיליון דולר יתחלקו בין השחקנים שיפנו לקרן בעקבות אי תשלום משכורתם בין יוני 2015 ליוני 2020. 3 מיליון דולר נוספים יושקעו בשחקנים שלא קיבלו את שכרם ממועדונים שפשטו את הרגל בחצי השני של שנת 2020. מטרת הקרן היא לא לשלם לשחקנים את משכורתיהם אלא להעניק להם רשת ביטחון כלכלית.

 
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

FIFA and FIFPRO are launching a $16 million fund to partially compensate hundreds of players whose clubs have gone bankrupt since 2015

Clubs in Russia, Turkey, Serbia, India, Croatia, Greece, Ukraine among 50+ to shut down owing wages to players

MORE: https://t.co/WDMl6pwmaY pic.twitter.com/JcMpRAeuC8

— FIFPRO (@FIFPro) February 11, 2020

לפי FIFPRO, רוסיה, טורקיה, סרביה, הודו, יוון וקרואטיה הן בין המדינות בהן לא שולם שכר לשחקני כדורגל בעקבות הודעה על פשיטת רגל. נשיא FIFPRO, פיליפ פיאט, התייחס להסכם המהפכני שיעזור לדאוג לשחקני הכדורגל שפונים לארגון: "בחמש השנים האחרונות יותר מ-50 מועדונים ב-20 מדינות גררו מאות שחקני כדורגל לתוך חוסר ודאות ומצוקה כלכלית. קרן זאת תעניק תמיכה הכרחית לאותם שחקנים ולמשפחות שלהם. רבים מהמועדונים הללו הכריזו על פשיטת רגל במטרה להימנע מלשלם את המשכורות של אותם שחקני כדורגל והוקמו מיידית כמועדונים חדשים."

השיטה שתיאר פיאט הפכה למוכרת לא רק בכדורגל העולמי, אלא במגוון רחב של ענפי ספורט קבוצתיים. ככה זה עובד: מועדון מסוים חותם עם שחקנים על חוזי העסקה כשהוא אינו מתכנן לשלם להם משכורת מלכתחילה. לאחר מספר חודשים של עיכוב משכורות, פושט המועדון את הרגל ומכריז שאינו יכול לשלם את חובותיו, המורכבים ברובם ממשכורות השחקנים אותם העסיק. ההכרזה על פשיטת הרגל פותרת את המועדון מלשלם משכורות, ולאחר שנה הוא מוקם מחדש בליגות הנמוכות יותר ומתחיל את דרכו בחזרה לליגות הבכירות, הפעם ללא החובות, עם אותו השם ועם אותה ההנהלה. למעשה, הקרן החדשה תנסה להעניק פתרון זמני למאות השחקנים שנפגעו מהשיטה.

נשיא פיפ"א ג’אני אינפנטינו הוסיף: "הסכם זה והמחויבות שלנו לעזור לשחקנים במצב קשה, מראים כיצד אנו מפרשים את תפקידנו כגוף השולט בכדורגל העולמי. אנחנו כאן גם כדי לעזור לאלו שזקוקים לנו, במיוחד בקהילת הכדורגל, וזה מתחיל בשחקנים שהם דמויות המפתח במשחק שלנו."

Leave a Reply

Name *
Email *
Website