הרשימה של מרצ: גילאון, רוזין, פריג’ והמועמד החדש עלי סלאלחה

ח"כ אילן גילאון הוא הזוכה במקום הראשון בפריימריז שנערכו היום במרצ, והוא ימוקם שני ברשימה אחרי יו"ר המפלגה תמר זנדברג. מיד אחרי גילאון נבחרה ח"כ מיכל רוזין, ואחריה ח"כ עיסאווי פריג’, שימוקם במקום הרביעי ברשימה. למקום החמישי הגיע ללא שריון עלי סלאלחה, שעזב רק לפני חודש את בית הספר התיכון בבית ג’ן, שאותו ניהל בשני העשורים האחרונים. במקום השישי ברשימה תוצב מהרטה ברוך רון, סגנית ראש עיריית תל אביב לשעבר, שקודמה במסגרת הבטחת ייצוג מגדרית.

במקום השביעי ברשימה יוצב מוסי רז, במקום השמיני אבי בוסקילה, במקום התשיעי גבי לסקי, במסגרת הבטחת ייצוג, ואחריה אבי דבוש, קטי פאסצקי-מורג במסגרת הבטחת ייצוג, יניב שגיא, יריב אופנהיימר, ענת ניר, במסגרת הבטחת ייצוג, וסוגר את רשימת 15 הראשונים ניר כהן, לשעבר עוזרו הפוליטי של ח"כ פריג’.

תוצאות הבחירות מלמדות שעל אף שיעור ההצבעה הגבוה במיוחד של 83%, שגורמים שונים במרצ העריכו שהם משרתים את אלה שאינם חלק מדילים גדולים, במבחן התוצאה גם במרצ צריך להיות חלק מקבוצות מאורגנות גדולות. גילאון, סלאלחה וברוך רון נתמכו על ידי מפקד "האדומים", המונה כ-2,200 מתפקדים, מפקד הקיבוצים, המונה כ-3,900 בני אדם, והמפקד של סלאלחה, שטען שמונה יותר מ-1,600 איש. .

גם רוזין, פריג’ ומוסי רז נתמכו על ידי מפקדים גדולים, הן זה של פריג’, המוערך ב-2,500 איש, וכן מפקדים גדולים של רז ורוזין, של מתפקדים המציבים את הנושא המדיני בלב האג’נדה. המצביעים שלא התארגנו בדילים חזקים, בוסקילה, לסקי, דבוש וענת ניר נדחקו למקומות שכרגע נראים לא ריאליים.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website