השר כ”ץ: הדיון בתקציב המשלים ל-2020 יתקיים כבר ביום שלישי

הדיון על תוספת התקציב לשנת 2020 יתקיים כבר ביום שלישי – כך אמר היום (ראשון) שר האוצר ישראל כ"ץ. הדיון אמור היה להתקיים בשבוע הבא, והוקדם, אולי בגלל הכוונה לחתום על הסכם שלום עם האמירויות בשבוע הבא.

בראיון בגלי צה"ל אמר שר האוצר כי גם עצמאים קטנים שלא היו זכאים עד כה יקבלו מענק. התקציב למענק זה יובא מתוך מיליארד שקלים שכבר אושרו בוועדת הכספים לטובת מס הכנסה שלילי. סכום זה ירד בתכנית הסיוע מסעיף המענק לעסקים ושכירים. "תפקיד המדינה הוא לקחת כספים שיש לה, והיא יכולה ללוות אותם בריבית מאד נמוכה, ולהוציא" אמר השר כ"ץ.

לדבריו כל המשרד עוסק כרגע בתקציב ההשלמות "ומיד לאחר מכן כל משרד האוצר יתחיל לעבוד על תקציב לשנה הבאה כפי שנדרש". אם זאת השכר לא הבהיר האם מדובר בתקציב שיעבור עד ה-23 בדצמבר יחד עם תקציב 2020, או בתקציב נפרד שיכול לעבור גם בשנה הבאה. הוא אמר כי הוא מתכנן להביא חוקים מחוק ההסדרים לממשלה למרות שאין תקציב.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

על הפגיעה במגזר הציבורי אמר כ"ץ: "בעלי שכר ופנסיות גבוהות של 20 30 ו-50 אלף שקלים צריך לתרום את חלקם לטובת השכירים ובעלי העסקים. גם נבחרי הציבור צריך לתרום את חלקם. זה מהלך שאני מוביל ואני מצפה מיו"ר ההסתדרות לתמוך בכך."

על הפגיעה בעסקים בערים האדומות שיוטל עליהן סגר בתכנית הרמזור אמר שר האוצר כי רשת הביטחון אמורה להספיק כדי לטפל בסיטואציה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website