וורן באפט מושך השקעותיו בחברות התעופה | הממשל האמריקאי קונה עודפים מחקלאים לטובת נזקקים | בבריטניה לחץ לפרסום תכנית תמיכה במשק

באפט מושך השקעות בענף התעופה. חשש מקריסת המניות.

וורן באפט, המשקיע האמריקאי שזכה לכינוי ‘האורקל מאומהה’ והבעלים של חברת ההשקעות ברקשייר הת’רוויי, הודיע אתמול שימשוך את כל השקעותיו בארבעת חברות התעופה האמריקאיות הגדולות, במהלך שעשוי להשפיע על ענף התעופה כולו. "העולם השתנה" היה ההסבר של וורן, שחושש מהפסדים גדולים ואולי בלתי הפיכים בענף התעופה.

וורן החזיק עד כה בשיעורים גדולים מאד של מניות ארבעת חברות התעופה האמריקאיות: 11% ממניות דלתא, 10% ממניות אמריקן איירליינס, 10% ממניות סאוות’ווסט איירליינס, ו-9% ממניות יונייטד איירליינס. וורן מתכנן למכור את כלל אחזקותיו בחברות התעופה, מה שצפוי להביא לקריסה בשווי מניותיהן עם פתיחת הבורסות היום בצהריים.

ארה"ב: 300 מיליון דולר בחודש לרכישת עודפי תוצרת חקלאית שתועבר לנזקקים.

הירידה לביקוש למוצרי מזון כתוצאה מסגירת ענף המסעדות בארה"ב, מובילה לירידה בביקושים של תוצרת חקלאית. חקלאים רבים נאלצים בשבועות האחרונים להשמיד תוצרת עודפת שלא הצליחו למכור. במקביל, המצוקה הכלכלית של אזרחי ארה"ב העניים מביאה רבים מהם לחשוש ליכולתם לשים אוכל על השולחן, והתורים במרכזי הסיוע הולכים ומתארכים.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

בתגובה לכך, משרד החקלאות האמריקאי הודיע שינסה למנוע בזבוז מזון על ידי רכישת עודפי התוצרת מחקלאים, וחלוקתם במרכזי הסיוע. התכנית מתוקצבת ב-300 מיליון דולר לחודש, ומטרתה לדאוג להמשך הכנסתם של החקלאים, ולהגביר את מוצרי המזון הקיימים במרכזי הסיוע.

בריטניה: איגודי עובדים וארגוני מסחר דורשים מתווה סיוע ממשלתי ליום שאחרי הסגר.

ארגוני המסחר הבריטיים, יחד עם איגודי העובדים, קוראים לממשלה להאריך ולהעמיק את הסיוע שניתן לעסקים שנפגעו כתוצאה ממשבר הקורונה. הארגונים גם קראו לממשלה שלהתחייב שלא להסיר בבת אחת את אמצעי הסיוע המיוחד לכשתסתיים תקופת הסגר במדינה, אלא לפרסם מתווה הקלות הדרגתי הכולל המשך סיוע שהולך ופוחת לאורך תקופת זמן ארוכה לאחר סיום המשבר הבריאותי.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website