ועדת החינוך: יש להחזיר את הכסף על המסעות שבוטלו לפולין תוך שבועיים

משרד החינוך טוען כי אינו יכול עדיין להחזיר את הכספים ששולמו עבור מסעות לפולין שבוטלו עקב משבר הקורונה, זאת למרות שנימצא מקור תקציבי לעניין. ועדת החינוך של הכנסת, שדנה היום (רביעי) בנושא, קראה לבצע את ההחזר בתוך שבועיים וקבעה כי אם הדבר לא יקרה, תתכנס לדון בזאת שוב.

מאז ה-23 בפברואר, ביטל משרד החינוך 98 משלחות לפולין, בהן היו אמורים להשתתף כ- 9,000 תלמידים. מכיוון שהתשלום לחברות המפעילות את המסע מתבצע בתשלומים סדירים לאורך תקופת ההכנות, כשליש מההורים שילמו כבר את מלוא הסכום, ועוד כ-40% שילמו לפחות את מחציתו. העלות המוערכת של ההחזר עומדת על כ-21 מיליון שקלים.

על פי עמוס שקדי, חשב משרד החינוך, נמצא המקור התקציבי עבור החזרי הכספים, אך עדיין לא נעשו כל התיאומים הנדרשים להחזרתם להורים. "אנחנו בשלבי איסוף הנתונים מחברות הנסיעות", טען , והוסיף כי במשרד עוסקים בנושא בשבועיים מאז הנחה השר החדש לעשות זאת.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

"התקיימה פגישה עם שמונה מתוך תשע חברות הנסיעות שנבחרו על ידי משרד החינוך במכרז, אמר שקדי, "איתרנו מקור תקציבי, ופתחנו ערוץ עם משרד האוצר, אנחנו בתהליך של איסוף הנתונים ומקווים שבתוך שבוע וחצי כל הנתונים יהיו בידינו". לדבריו, "אנחנו לא גוררים רגליים. כל הפקידות במשרד החינוך מגויסת למטרה זו"

לטענת ארז רובינטשיין, אב לילד שאמור היה לצאת לפולין שהשתתף בדיון הוועדה,  למרות שמנכ"ל המשרד התחייב כי המשרד יעשה זאת בהקדם, והוראת שר החינוך יואב גלנט בעניין "משרדי האוצר והחינוך אומרים שהם עדיין בוחנים את העניין, כאילו לא מתקדם כלום. לא צריך שלושה שבועות כדי להשיג את המידע על ההורים ששילמו כסף".

"אין לחברות אינטרס להחזיר את הכסף עד שיקבלו פיצוי מהמדינה. משרד החינוך צריך ללחוץ עליהן להעביר את הנתונים מהר ככל האפשר", אמרה ח"כ אורלי פורמן (יש עתיד-תל"ם), " זה לא סיפור כזה גדול, כל הנתונים נמצאים בלחיצת כפתור"

ח"כ קטי שטרית (הליכוד), ממלאת מקום יו"ר ועדת החינוך, וממובילות המאבק להשבת הכסף: "יש למשרד החינוך שבועיים לחזור לוועדה עם כל הנתונים והאופן בו יתבצע ההחזר הכספי להורים". שטרית הוסיפה שביקשה מוועדת הכספים שחברות הנסיעות לא יקבלו את מענקי ההשבה לעבודה עד שתוסדר הסוגיה.

"מטה המלגות של משרד החינוך משפה את חברות ההסעות על פי הביצוע, מה שלא קרה, ולכן החברות לא קיבלו את הכסף הזה והוא נמצא אצל המדינה", אמר צחי פייס, המנהל הלוגיסטי של המסע לפולין של תנועת הנוער העובד והלומד. פייס הדגיש שהמסעות יוצאים דרך משרד החינוך, ולא פועלות באופן עצמאי. "התנועות יוכלו להחזיר את הכסף רק כאשר המדינה תוכל להחזיר אותו, התנועות עצמן לא נוגעות בו", הסביר.

"באופן טבעי תהליכים בממשלה לוקחים זמן ואנחנו מבקשים שההורים יתאזרו בסבלנות" אמר מוחמד חלאילה, ממשרד האוצר, שטען שההתעכבות נובעת מהקצב שבו עובדים המשרדים שעמוסים בסוגיות רבות, "הסוגיות נבחנות על ידי הלשכה המשפטית ואגף החשב הכללי, אנחנו לא נהיה אלה שיעכבו את התהליך".

בתחילת השבוע, הודיע משרד החינוך על ביטול סבב הסתיו של המסעות לפולין, שהיה אמור להתקיים באוקטובר ונובמבר, על רקע המשך העלייה בהיקף הנדבקים בנגיף. מדובר בביטולן של 145 משלחות, אליהן נרשמו כבר 17,582 תלמידי כיתות י"א ו- י"ב. המשרד הדגיש שההחלטה מתפרסמת כעת על מנת למנוע התחייבויות כספיות מצד תלמידים והורים.

 

Leave a Reply

Name *
Email *
Website