זאיון וויליאמסון נמצא במסלול הישיר למועדון הבלתי נשכחים של ה-NBA

זאיון וויליאמסון הוא המצטרף החדש ביותר למועדון ה’אקס-מן’ הספורטיבי. וויליאמסון בן ה-18 נהנה מגנטיקה ייחודית שהופכת אותו לעילוי ספורטיבי בעולם הכדורסל. בליגת הספורט שהופכת ספורטאים כמוהו לכוכבי על בלתי נשכחים ובלתי עצירים, מבנה גופו הייחודי של וויליאמסון יתקבל בברכה ובציפייה לראות מה ניתן עוד להפיק מיכולותיו.

שחקנה בן ה-18 של מכללת דיוק הוא השילוב המושלם בין הר אנושי לחומר נפץ קפיצי. ויליאמסון מתנשא לגובה 2.01 ושוקל 130 ק"ג. וויליאמסון הוכיח בעונה האחרונה של ליגת המכללות שהוא הדבר האמיתי והיה בלתי ניתן לעצירה עד שנפצע קלות. הוא אולי עוד לא "קרע זוג נעליים" בכדורסל המקצועני, אבל ייתכן כי שחקן מסוגו עוד לא נראה אי פעם בהיסטוריה של הכדורסל.

Congrats Zion Williamson!
ACC Player of the Year & Freshman of the Year

(Via @theACCDN)
pic.twitter.com/6vWp7QJlcI

— Ballislife.com (@Ballislife) March 11, 2019

השבוע זכה וויליאמסון בתואר הכפול של שחקן השנה ורוקי השנה של קונפרנס ACC בו הוא משחק. וויליאמסון הפך לשחקן השלישי בלבד בהיסטוריה שזוכה בתואר הכפול ב-ACC. לפניו עשו זאת רק מרווין באגלי, כיום בסקרמנטו קינגס, וג’אליל אוקפור שחקנה של ניו אורלינס פליקנס.

בשונה מקודמיו, וויליאמסון הוא תופעת טבע ייחודית וככל הנראה יהפוך לאחד השחקנים הטובים בעולם בעשור הקרוב. שחקנה הצעיר של דיוק הוא לא רק שחקן כדורסל מקצועני, אלא גם אחד המצטרפים החדשים למועדון האקס מן הספורטיבי לצד ספורטאים בעלי יכולות פיזיות מדהימות נוספים כמו אוסיין בולט, מייקל פלפס וקסטר סמניה. ה-NBA  כמובן נהנה עם השנים משחקנים עם מוטציות מיוחדות כמו גאורגה מורשאן הרומני ומאנוט בול הסודני בגובה 2.31 מטר, קפיצות הגובה הייחודיות של שאקיל אוניל ואנתוני דיוויס או יכולת ההאטה בזמן תנועה הייחודית לג’יימס הארדן.

זאיון וויליומסון (AP Photo/Chris Seward)

 

וויליאמסון הוא שחקן כדורסל עם ראיית משחק מעולה ויכולת שליטה פנומנלית בגופו האדיר. הוא שולט בכדור, יוצר מצבים לחבריו למשחק וקופץ לגובה בלתי נתפס ביחס למשקלו. בעונה הנוכחית הוא העמיד עד כה ממוצעים מעולים של 21.6 נק’, 8.8 רב’ ו-2.2 אס’. עם 68.3 אחוזים נפלאים מהשדה, גם זריקת השלוש שעדיין דורשת ליטוש לא מדאיגה את מאמני ה-NBA שכבר פיתחו בעבר את זריקת השלוש לכוכבים רבים כמו אנטוני דיוויס, ג’ואל אמביד, דמרקוס קאזינס ועוד.

BREAKING: Zion Williamson has been named the ACC Player and Rookie of the year! pic.twitter.com/X4TCm2Wx9M

— Duke Digest (@DukeDigest) March 11, 2019

אביו של וויליאמסון, לטיף, היה שחקן הגנה בקולג’ בגובה של 193 ס"מ, שמשקלו היה מעל 120 ק"ג, ואמו שרון סימפסון היתה בעברה אצנית מצטיינת בקולג’. את השם זאיון קיבל מסבתא שלו בהשראת התנ"ך בו מופיע הר ציון כנקודה הגבוהה ביותר של ירושלים העתיקה.

וויליאמסון שיחק כדורסל בתיכון ספרטנבורג בדרום קרוליינה. בדומה לשקיל אוניל ואנטוני דיוויס, ויליאמסון עשה קפיצת גדילה בלתי רגילה בסוף גיל ההתבגרות, מ-175 ס"מ בלבד בכיתה ח’ ל-191 ס"מ עד סוף כיתה ט’, ובכך הפך משחקן בינוני שהתרגל לשחק כגארד לשחקן גבוהה במיוחד שיכול לתפקד בעמדות הפורוורד והסנטר.

Zion (@ZionW32) has been named ACC POY and ROY! ????????⚪️ pic.twitter.com/7XdJGDaMF7

— Blue Devil World! (@BlueDevilWorld) March 11, 2019

וויליאמסון צפוי להיבחר במקום הראשון בדראפט הקרוב. כבר היום הוא נראה בלתי ניתן לעצירה. כעת הוא צריך לקוות שקבוצה שתבחר בו תדע להפיק את המירב מהכישרון יוצא הדופן שלו, במטרה להפוך אותו לשחקן כדורסל בלתי נשכח.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website