זעם באיטליה על החלטת ההתאחדות כי משחק ה”סופר-קופה” יתקיים בסעודיה

בהתאחדות האיטלקית החליטו לקיים ב-16 בינואר, את משחק ה"סופר-קופה" המסורתי בין האלופה יובנטוס למחזיקת הגביע מילאן בערב הסעודית. בעקבות החוקים הנוקשים כלפי נשים במדינה, הסכימו מנהלי ההתאחדות לקיים את המשחק כאשר נשים יוכלו להגיע למגרש, רק כאשר הן מלוות על-ידי גברים ליציעים מעורבים של גברים ונשים. ההחלטה השערורייתית התקבלה בזעם באיטליה.

משחקי ה"סופר-קופה" של איטליה נמכרים בשנים האחרונות למדינות אחרות תמורת סכומי כסף גדולים שאותם ההתאחדות האיטלקית לוקחת לניהול השוטף שלה. ב-1993 נערך לראשונה המשחק הסמלי שמפגיש את האלופה ואת מחזיקת הגביע מחוץ לאיטליה. המשחק, בו ניצחה קבוצת מילאן את טורינו, נערך בארה"ב. מאז ארה"ב אירחה פעם נוספת את המשחק בשנת 2003, ממשלת סין זכתה לארח ארבע פעמים, ממשלת קטאר קנתה את הזכויות למשחק ב-2014 ו-2016 ששוחקו תמורת סכומי עתק מול 14 ו-11 אלף צופים בלבד.

#SaudiArabia: Italian interior minister says it's disgusting that Italian Supercup is being played in Islamic country where #women cannot go to stadium if they are not accompanied by men. https://t.co/6gP8sJPKAD

— Linda Hemby (@LindaHemby) January 4, 2019

התאחדות הכדורגל האיטלקית החליטה להרוויח סכום כסף משמעותי השנה, על-ידי מכירת ה"סופר-קופה" הסמלי של הכדורגל האיטלקי לגורמים מערב הסעודית תמורת 22 מיליון אירו. כחלק מההחלטה התמוהה להמשיך להעביר את המשחק ליבשת אחרת ולקחת את המשחק המסקרן מידי האוהדים האיטלקים, ולאור מצבן החוקי של נשים בערב הסעודית, התקבלה החלטה שנשים איטלקיות לא יוכלו להגיע למשחק בלי שיהיה גבר שיהיה אחראי עליהן באצטדיון.

סגן ראש הממשלה ומנהיג מפלגת הליגה הצפונית, מתאו סלביני, אוהד מילאן בעצמו, יצא בעמוד הפייסבוק שלו כנגד ההחלטה השערורייתית. "לשחק את הסופר-קופה במדינה איסלאמית, שבה נשים לא יכולות ללכת בלי להיות מלוות על-ידי גברים זה דבר עצוב. זה מגעיל. אני לא אצפה במשחק. אני ביטאתי את חוסר הסכמתי התקיפה. זה בלתי מקובל לכדורגל האיטלקי להעמיד פנים שהם לא רואים את האפליה הברורה הזאת". יש לציין כי סלביני נודע בהתבטאויותיו נגד זרים בכלל ומוסלמים בפרט ולא מן הנמנע כי המתקפה שלו היא בגדר "רכיבה על הגל" יותר משמבטאת דאגה לשוויון של אוהדות הכדורגל בערב הסעודית.

The ban on unaccompanied women attending the Italian Supercup in Saudi Arabia sparked a furious reaction in Italy as the restrictions on ticket sales were revealedhttps://t.co/53vXnZLT5R

— Firstpost Sports (@FirstpostSports) January 4, 2019

בהתאחדות המקומית כמובן הגנו על החוזה עליו חתמו מול השלטונות הסעודיים וטענו שאין שוב בעיה ערכית או עקרונית להתנהג לפי החוקים והנורמות הנהוגים במדינה המארחת. גאטנו מיצ’שה, נשיא "סיירה א", הגן על ההסכם וטען ש-50 אלף כרטיסים נחטפו תוך זמן קצר למשחק. בנוסף טען מיצ’שה כי היחס לנשים במדינה נמצא במגמת התפתחות חיובית. "עד שנה שעברה, לנשים היה אסור להשתתף באירועים ספורטיבים. אנחנו עובדים על כך שבפעם הבאה שנשחק במדינה, נשים יוכלו להגיע לצפות בכל חלקי המגרש".

מיצ’שה המשיך את קו ההגנה שלו וטרח להדגיש את הצד החיובי של הבחירה האומללה של ההתאחדות האיטלקית למכור את ערכיה תמורת 22 מיליון יורו, כשטען שזהו בעצם רגע היסטורי חיובי לנשות סעודיה שיזכו לראות לראשונה בחייהן משחק בינלאומי בסעודיה. כנראה שכסף יכול לקנות את הכדורגל, אבל לא את דעת הקהל הזועם בצדק באיטליה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website