חוזרים לבתי הקפה: הפריזאים מיהרו לצאת אל הקרואסון והאספרסו

 

במקום מלחיות ופלפליות במרכז השולחן מוצבים עכשיו בקבוקי אלכוג’ל וההשולחנות הורחקו אחד מהשני במרחק של מטר כל אחד. אבל במסעדות ובתי הקפה הפריזאים, מצב הרוח שמשי.

המקומיים מתענגים על הקפה והקראוסון בבית הקפה הנודע, "קפה דה פלור" או ברחובות המרוצפים אבנים של הרובע העתיק המָארֶה, לראשונה מזה כמעט שלושה חודשים.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

זהו מראה שונה מאד מהמראה המדכא של מסעדות סגורות, כסאות בערימה שחוסמים את החלונות והדלתות ומדרכות ריקות. תפריטים צברו אבק בחלונות המסעדות שעה שהפריזאים נשארו בבית, והחיים כמו נשאבו מבתי הקפה שמאפיינים את סגנון החיים של העיר השוקקת.

בימים הסגר נעלמו המנהגים המקומיים של לעצור על הבוקר לאספרסו בקפה הפינתי, ארוחות של שלוש מנות באמצע היום והאפרטיף של אחרי העבודה עם חברים או אהובים בביסטרו האינטימי.

לאחר ההקלות בסגר ביום שלישי, בתי הקפה הורשו לשוב ולפתוח את דלתותיהם. בפריז, שהוכתה קשות על ידי וירוס הקורונה, מותרת בשלב זה רק ישיבה בחוץ. השולחנות הפנימיים של בתי הקפה והמסעדות נשארים סגורים ללקוחות לפחות עד ה-22 ביוני.

אנשים יושבים בשולחנות מחוץ לבית קפה בפריז (AP Photo/Thibault Camus)

עם זאת, ישיבה על מדרכות פריז אם כדי לאכול, לשתות או סתם לצפות באנשים היא חלק מרכזי בדרך החיים הפריזאית כך שהפתיחה המחודשת, גם אם במתכונת חלקית, התקבלה בהתלהבות רבה. השולחנות שמחוץ לבתי הקפה התמלאו במהירות.

קפה דה פלור הנודע בפריז כבר חידש את פעילותו עם ההודעה על ההקלות. מקומיים רבים הגיעו לשבת בשולחנות שעל המדרכה מחוץ לבית הקפה כדי לקבל את מנת האספרסו והקרואסון שלה חיכו זמן כה רב. יום שלישי ה-2 ביולי. (AP Photo/Christophe Ena)

למרות שאין חובת לבישת מסיכה לסועדים שיושבים ליד השולחן נדמה כי הפריזאים ויתרו על תחביב העישון בבתי הקפה וברחבי העיר נצפו מעט יחסית מעשנים במרפסות שזה עתה נפתחו.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הביע נימה של אופטימיות על הצעד הקטן בהקלות על הסגר: "הפתיחה מחדש של בתי קפה, מסעדות ומלונות מסמן את חזרתם של הימים השמחים!" הוא צייץ.

עובד באחד מבתי הקפה בפריז מסדר כסאות במרפסת החיצונית לקראת הפתיחה המחודשת ביום שלישי ה-2 ביוני בעקבות ההקלות בסגר במדינה. בתי הקפה הורשו להפתח אך רק לישיבה בחוץ. (AP Photo/Thibault Camus)

ג’יבריל, עבוד באחד מבתי הקפה בפריז, מנקה את החלון הקדמי של בית הקפה הסגור. הפריזאים שנאלצו להסתדר בחודשים האחרונים עם קפה בטייק-אווי בלבד יצאו עם ההקלות בסגר ומילאו את חצרות בתי הקפה של עיר האורות. (AP Photo/Thibault Camus)

פייר-אנטוני בורו מודד את המרחקים בין השולחנות בחצר מסעדה בפריז כחלק מההכנות לפתיחה המחודשת וכחלק מהמאמץ לריחוק חברתי שנועד להאט את התפשטות הקורונה. (AP Photo/Michel Euler)

מצחצחים ומנקים את המסעדות לקראת הפתיחה המחודשת. בשלב הראשון תותר ישיבה בחוץ בלבד. (AP Photo/Christophe Ena)

סימונים על הרצפה שנועדו לציין את המיקום של הכיסא כדי לשמור על ריחוק חברתי בבית קפה בליל שבצפון צרפת (AP Photo/Michel Spingler)

מלצר מביא משקאות לשולחן ללקוחות בבית הקפה בסן ז’אן דה לוז שבדרום מערב צרפת (AP Photo/Bob Edme)

הפריזאים חזרו לבתי הקפה. שתי נשים מנהלות שיחה בשולחנות החיצוניים של בית קפה בפריז (AP Photo/Thibault Camus)

שותים קוקטיילים באזור הישיבה החיצוני של ביסטרו פריזאי (AP Photo/Thibault Camus)

Leave a Reply

Name *
Email *
Website