חולי הסרטן והסכרת נדחקו הצידה: פגיעה נרחבת בטיפול במחלות לא-מידבקות בעקבות הקורונה

ההתמודדות עם מגפת הקורונה פגעה בהיקף נרחב בטיפול במחלות ברחבי העולם. כך עולה מסקר שפרסם אתמול (שני) ארגון הבריאות העולמי. לפי הסקר, שנערך בקרב 155 מדיניות בעולם, במדינות רבות נפגעו שירותים בסיסיים לטיפול במחלות לא מדבקות כמו סוכרת, לחץ דם, סרטן ואירועי חירום לב.

הסיבות הנפוצות ביותר לצמצום הטיפול במחלות הן ביטולים על ידי המטופלים, קשיי הגעה בהיעדר תחבורה ציבורית, וחוסר במטפלים עקב העברת אנשי מקצוע מתפקידיהם השגרתיים לטיפול בקורונה. "אנשים רבים אינם מקבלים את שירותי הבריאות והתרופות שהם צריכים מאז תחילת מגפת הקורונה" אמר ד"ר טדרוס אדהנום גברייזוס, מזכ"ל הארגון.

מתוצאות הסקר שערך הארגון עולה שב-63% מהמדינות נפגעו שירותי השיקום, ב-53% מהמדינות נפגעו שירותי הטיפול בלחץ דם גבוה, וב-49% מהמדינות נפגעו שירותי טיפול בסוכרת. ב-42% מהמדינות נפגעו שירותי טיפול בסרטן, וב-31% מהמדינות נפגעו שירותי חירום לב.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

בדיקות שגרתיות למחלות כמו סרטן השד וסרטן צוואר הרחם נדחו במעל 50% מהמדינות. בארגון מצאו קשר בין חומרת התפרצות הקורונה לבין רמת הפגיעה בשירותים למחלות לא מידבקות. ב-95% מהמדינות שנסקרו, אנשי צוות של משרד הבריאות הועברו מאחריות על מחלות לא מידבקות לתפקידים הקשורים להתפרצות הקורונה.

"ייקח זמן עד שנבין את היקף ההשפעה של הפגיעה בשירותים בריאותיים על אנשים בעלי מחלות לא מידבקות", אמר ד"ר בנטה מיקלסון, ראש מחלקת מחלות לא מידבקות בארגון. "ידוע לנו עכשיו שאנשים אלו פגיעים יותר למחלה קשה מנגיף הקורונה, ושרבים מהם לא יכולים לקבל עכשיו את הטיפול שהם צריכים כדי להתמודד עם מחלותיהם״.

״זה קריטי שהטיפול בבעלי מחלות לא מידבקות יהיה חלק מהתכניות הלאומיות להתמודדות עם נגיף הקורונה״, מסיים מיקלסון, ״ושנמצא דרכים חדשניות ליישם את התכניות הללו״"

לפי הארגון, 41 מיליון בני אדם נפטרים כל שנה ממחלות לא מידבקות, 71% מכלל מקרי המוות העולמיים. מתוכם, 15 מיליון בני אדם בגילי 30 עד 69 נפטרים כל שנה ממחלות לא מידבקות. 85% ממקרי המוות ה’מוקדמים’ הללו מתרחשים במדינות בעלות הכנסה נמוכה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website