חוק חדש בצרפת: אנטי-ציונות היא צורה חדשה של אנטישמיות

אנטי-ציונות היא צורה חדשה של אנטישמיות, כך קובע חוק שעבר אתמול (שלישי) באספה הלאומית הצרפתית. שעות ספורות לאחר מכן חוללו 107 מצבות בבית עלמין יהודי באלזס. האנטישמיות בצרפת גואה ולצד זאת מתנהל מאבק פוליטי במוסדות הצרפתיים על מנת להוקיע את כל צורותיה של שנאת ישראל.

"תתעוררו! מאז דרייפוס, המאבק נגד האנטישמיות חופף עם המאבק למען הרפובליקה. זאת הסיבה לכך שהמאבק נגד האנטי-ציונות אינו שאלה שמעניינת רק את היהודים. הוא נוגע בערכים של הרפובליקה כולה". כך אמר אתמול חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, בנאום שנשא לקראת הצבעה על החוק החדש לפיו אנטי-ישראליות משמעה אנטישמיות. בנאום נוקב הדגיש חביב, המייצג בין היתר את הצרפתים המתגוררים בישראל, את החיבור בין העם היהודי לארץ ישראל לאורך השנים והסביר למה החוק הזה חשוב לא רק ליהודים.

"La détestation d'Israël, c'est le nouvel antisémitisme."@Meyer_Habib regrette la réécriture d'une "misérable résolution" qui "aurait dû tous nous rassembler".#DirectAN pic.twitter.com/NmppiDon5Y

— LCP (@LCP) December 3, 2019

"המדיניות הצרפתית במאבק נגד האנטישמיות היא כישלון. יש התפרצות של תקיפות אנטישמיות. 12 צרפתים נרצחו בגלל היותם יהודים מאז 2003. מחצית מהמעשים הגזעניים בצרפת בוצעו כנגד יהודים, למרות שהם מהווים פחות מאחוז האוכלוסייה. מול הדחיפות, הרבה נאומים, מעט מאוד מעשים", הוסיף חביב.

חבר הפרלמנט היהודי-צרפתי, התייחס בנאומו לעובדה כי למרות ההצרה המתוקשרת של הנשיא מקרון בעד החוק בפברואר האחרון, הצעת החוק שהיתה אמורה לעבור במאי האחרון נדחתה מספר פעמים ולבסוף רוככה, "יש חמלה, כן, אבל בעיקר חוסר אומץ פוליטי. עדות לכך, העיכוב ואי הנוחות סביב החוק הזה, שהיה צריך לעבור פה אחד, כמו בגרמניה או בריטניה. למרות התחייבותו של הנשיא, נוסח החוק נכתב מחדש וחוזר היום בגרסה מרוככת. למה? בגלל הגדרת המשווה את שלילת זכות קיומה של מדינת ישראל לאנטישמיות".

"שנאת ישראל היא האנטישמיות החדשה. והיא רק גרסה נוספת לשנאת צרפת, הרפובליקה וערכיה. בעיניי האנטי-ציונים, מדינת ישראל הוקמה מתוך ‘פיצוי’ לאחר השואה. זה מקומם וזה שקר! עם זאת, האמונה שלי היא שאם מדינת ישראל הייתה קיימת אז, לא הייתה שואה. ישראל היא תעודת ביטוח החיים היחידה של העם היהודי. האנטי-ציונות לעולם הסתפקה בביקורת על מדיניות ישראל. מדובר בדמוניזציה אובססיבית! שימוש מוטעה ברטוריקה אנטי-גזענית ואנטי-קולוניאלית במטרה לשלול מהיהודים כל זהות לאומית. האנטישמיות החדשה משגשגת על רקע שנאת ישראל, האיסלאמיזם ותיאוריות קונספירציה. האם אני צריך להזכיר לכם את הסיסמאות של מפגיני ‘האפודים הצהובים’? מקרון = רוטשילד = ציון, מקרון – זונה של היהודים, פינקלקראוט- ‘ציוני מלוכלך’, ‘תחזור לתל אביב’, ‘גזע מלוכלך’"

לאחר נאומו של חביב נערכה הצבעה על החוק הקובע כי אנטי-ישראליות היא צורה חדשה של אנטישמיות. 154 מחוקקים הצביעו בעד לעומת 72 שהצביעו נגד. החוק יעבוד להצבעה בסנאט ואם יזכה גם שם לרוב יכנס לספר החוקים הצרפתי. יעקב חגואל, מ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית והממונה על המאבק באנטישמיות במוסדות הלאומיים אמר כי הוא: "מברך את צרפת על העברת ההחלטה החשובה ברוב גדול ומצפה ממדינות נוספות באירופה להעביר החלטה דומה".

שר הפנים הצרפתי כריסטוף קסטאנר (מרכז), ואחריו ראש שטרסבורג, הרב הרולד אברהם וייל (שני מימין), צועד ים בבית הקברות היהודי בווסטוף, מערבית לעיר שטרסבורג בו הושחתו 107 מצבות, יום רביעי, 4 בדצמבר, 2019. (AP Photo/Jean-Francois Badias)

שעות אחדות לאחר שעבר החוק חוללו 107 מתוך כ-700 המצבות בבית עלמין יהודי בווסטהופן הסמוכה לשטרסבורג. מבקרים במקום גילו אתמול בבוקר את השחתת הקברים והזעיקו את המשטרה. האתר נסגר למבקרים ואנשי המחלקה לזיהוי פלילי אספו ממנו ממצאים בניסיון להתחקות אחר האחראים לפשע השנאה. על מרבית המצבות רוססו צלבי קרס ועל חלקן נכתב המספר 14 המזוהה עם תנועת ‘העליונות הלבנה’.

נשיא צרפת עמנואל מקרון הגיב לאירוע האנטישמי ואמר: ״היהודים הם צרפת. אלו התוקפים אותם, אינם שווים להיות חלק מהרעיון שהוא צרפת. האנטישמיות היא פשע ואנחנו נילחם בה בווסטהופן כמו בכל מקום עד שהמתים יוכלו לנוח על משכבם בשלום". שר הפנים הצרפתי גינה את האירוע ומסר: "האירוע נוגד את כל ערכיה של הרפובליקה ומביישים אותם". הוא הוסיף שהממשלה תעשה הכל על מנת לתפוס את האחראים ולהביאם לדין.

נשיא צרפת עמנואל מקרון (צילום: ASSOCIATED PRESS)

רדיפת היהודים בצרפת התגברה במאה ה-21 ומאז 2003 נרצחו לפחות 12 יהודים אך ורק בגלל מוצאם. האחרונה בין הנרצחות הייתה מיריי קנול, יהודיה ניצולת שואה בת 85 מפריז, שנמצאה שרופה בדירתה במרץ 2018 ובגופה 11 דקירות סכין. בגל המחאה החברתית המכונה ‘האפודים הצהובים’ התגלו מקרים רבים של אנטישמיות שהגרוע מביניהן היה תקיפתו של אלן פינקלקראוט בפברואר האחרון. השחתות סמלים יהודיים באלזס מתרחשות על בסיס יומיומי בשנים האחרונות. בדצמבר 2018 חוללו 37 מצבות בבית העלמין של ארלסהיים, מצפון-מזרח לשטרסבורג. בפברואר האחרון חוללו 96 מצבות בבית העלמין בקואצנהיים שליד שטרסבורג. על אחת המצבות רוססה הכתובת; ‘הזאבים השחורים’.

כמה ימים לאחר חילול בית העלמין כינסו כל המפלגות ברחבי צרפת עצרות עם בכיכרות המרכזיות בערים נגד האנטישמיות. העצרת המרכזית התקיימה בפאריס בהשתתפות ראש הממשלה מר אדוארד פיליפ. כשבועיים לאחר מכן רוססו צלבי קרס וכתובות נאצה נגד יהודים על על בית כנסת במונהיים ועל קיר בית ספר יסודי בשטרסבורג. צלבי קרס רוססו גם על האנדרטה לזכר קורבנות השואה. מצבת זיכרון לבית הכנסת הישן של שטרסבורג שנשרף כליל בשואה הושחתה גם היא במרץ 2019.

ב’ועידת רבי אירופה’ מאשימים את ארגון הימין הקיצוני ‘הזאבים השחורים’ שככל הנראה אנשיו ביצעו גם את חילול ביה"ע בווסהופן. הארגון היה פעיל מאוד בשנות ה 70 ובין היתר מיוחסות לאנשיו גם חילול מחנה ההשמדה שטרוטוף שבו הומתו בתאי הגזים אלפי אסירים פוליטיים ובהם יהודים שהובאו במיוחד מאושוויץ על מנת להשתמש בהם לניסויי הריגה בתא הגזים וכמקור אספקה לחלקי גופות לבית הספר לרפואה של אוניברסיטת שטרסבורג.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website