ח”כ אמסלם: “נקיים את הדיונים על חוק הגיוס גם אם החרדים יחרימו”

"נקיים את הדיונים על חוק הגיוס ביום שלישי, גם אם החרדים יחרימו את הדיונים", כך אמר יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם בישיבת שרי הליכוד הבוקר (ראשון), זאת על רקע המשבר המתמשך בנושא הצעת החוק. בעוד כארבעה שבועות יחול המועד הסופי לקבלת החלטה של הממשלה על מתווה הגיוס החדש, האם לא תתקבל כזאת יבטל בג"ץ יבטל את הסדר הגיוס הנוכחי.

לפי שעה, המוצא של הקואליציה להצליח  להעביר את חוק הגיוס תהיה בתמיכתה של סיעת יש עתיד. יו"ר המפלגה יאיר לפיד הצהיר כבר בעבר כי יתמוך במתווה חוק הגיוס המוצע וללא שינוי. הבוקר נמסר מיש עתיד כי, "כל מה שדרשנו הוא שלא ישנו את חוק הגיוס ושנתניהו יתחייב שאין כוונה לעשות מהחוק ישראבלוף ולפצות את העסקנים החרדים בכסף בדלת האחורית".

מוקדם יותר התפרסמה הערכה בערוץ 20 כי כי נרקם "דיל" בין ראש הממשלה לאגודת ישראל, לפי הממשלה תעביר בינואר את חוק הגיוס, כפי שדורש בג"ץ, החרדים יתנגדו בתוקף, יתפטרו ויפרקו את הקואליציה. משמעות מהלך כזה, אם אכן ייצא לפועל, היא הקדמת הבחירות לחודש מאי.

על פי דיווח באתר וואלה, סיעת אגודת ישראל הבהירה כי אם החוק יאושר, חבריה יפרשו מהממשלה. בעקבות זאת, בקואליציה מתחזקת ההערכה כי החוק יאושר ומיד לאחר מכן הכנסת תפוזר לבחירות שיתקיימו בתחילת חודש מאי או יוני.

בתחילת החודש נתן בג"ץ נתן ארכה נוספת לממשלת ישראל לקבלת החלטה על חוק הגיוס ואפשר לדחות אותה לתאריך ה-15.1.2019. משבר חוק הגיוס מאיים על שלמות הקואליציה ויציבות הממשלה מזה חודשים רבים. לאחר התפטרות שר הביטחון אביגדור ליברמן ופרישת סיעת ישראל ביתנו מהקואליציה, ביקשה ממשלת ישראל מבג"ץ לדחות את ההחלטה בעניין חוק הגיוס בתקופה נוספת ומתוך החשש שקואליציית 61 חברי הכנסת לא תצליח להעביר את החוק.

בשנה שעברה ביטל בג"ץ בהרכב מורחב, את חוק גיוס החרדים ומאז נתן לממשלה ארכות כדי להגיע לפתרון מוסכם למתווה הגיוס החדש לצה"ל. מאז מידי כמה חודשים חוק הגיוס מהווה סלע מחלוקת קואליציונית ופעמיים בשנה האחרונה כמעט איים לפרק את הממשלה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website