ח”כ ארבל (ש”ס): יש לחייב את עיריית כרמיאל לאפשר כניסה לפארקים לכולם

חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) פנה אמש (שלישי) למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, בעקבות גירוש משפחה ערבית מפארק המשפחה בכרמיאל במטרה לעצור את התופעה.

במכתבו מתייחס ארבל לציוץ שפרסם זמן קצר לפני כן חבר הכנסת סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת) ברשת הטוויטר בו נטען כי פקחי עיריית כרמיאל גירשו משפחה ערבית מהישוב נחף מפארק המשפחה בעיר בטענה כי הפארק הינו לשימוש תושבי כרמיאל בלבד.

ארבל טוען כי מיד עם פרסום הדבר פנה ליועץ המשפטי של עיריית כרמיאל, עו"ד גבע, שהגיב כי ההחלטה התקבלה שלא בהנחיית העירייה וכי ולא ידוע לו על החלטה שכזו ואם ניתנה הרי שהיא לא בסמכות. לעומת זאת, מספר ארבל: "לאחר מכן שוחחתי עם מר אלי שדה, ראש לשכת ראש העיר כרמיאל, שהבהיר בפני כי אכן זו הנחיית ראש העיר לא לאפשר כניסה לפארק למי שאיננו תושב העיר".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

נושא זכות הגישה לשטחים ציבוריים לרבות פארקים עירוניים הינו מושכלת יסוד, ואין זו הפעם הראשונה בה ביקשתי את מעורבות כבודך בהתאם לחוק ולפסיקה בבג"ץ פארק רעננה ולשכל הישר אין מקום לנעול שערי פארק בפני ילד יהיה מוצאו אשר יהיה.

המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

לסיכום כתב: "הגזענות היא נגע ורעה חולה שפוגעת בכולנו כחברה בריאה ומתוקנת" וציין כי לנוכח העובדה שמופעלת סמכות מנהלית על-ידי פקחי העיריה בניגוד לחוק, לפסיקה, לשכל הישר ואף לעמדת היועץ המשפטי של הרשות המקומית הוא מבקש את התערבות המשנה ליועמ"ש, "בהתאם לעמדתך הידועה זה מכבר", שתפעל אל מול גורמי הרשות המקומית להבהרת המצב המשפטי וחובתם לאפשר גישה לכל.​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website