ח”כ צבי האוזר: לקצר את תקופת הבידוד של עובדים חיוניים ל-10 ימים

1,448,299 אנשים להיכנס לבידוד, מה-1 ביולי ועד היום, מתוכם כ-180 אלף בשבוע האחרון, כך דיווח משרד הבריאות לוועדת החוץ והביטחון. יו"ר הוועדה, ח"כ צבי האוזר(דרך ארץ), קרא לקצר את תקופת הבידוד למי שבא במגע עם חולה מאומת כחלק ממתווה היציאה מהסגר. "אסור שהדיון בנושא קיצור ימי הבידוד יופקד רק בידי משרד הבריאות", טען.

"אני מציע להקצות כ-10,000 בדיקות ביום עבור העובדים החיוניים ולאפשר קיצור של מספר ימי הבידוד ל-10 ימים, בכפוף לבדיקה שתוצאתה שלילית" אמר האוזר. עוד הוסיף כי במידה ומספר הנדבקים היומי ירד מתחת ל-1,000, ואם יהיה ניתן לבצע עד כ-80 אלף בדיקות יומיות בממוצע, ניתן יהיה לקצר את תקופת הבידוד לכלל האוכלוסייה.

"ככל שלא נגיע ליעד זה, אני מציע שממשלת ישראל תפעל לקיצור הבידוד לתקופה של 12 יום", אמר, "חייבים לכלול את קיצור תקופת הבידוד לאלה שבאים במגע עם חולה מאומת כחלק ממתווה היציאה מהסגר וחלק מבנייה מחדש של אמון הציבור במערכת״ אמר.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר בירך על דבריו: "ימי הבידוד הרבים משתקים את יכולת המשק לפעול. זה נכון גם לעסקים קטנים וגם לעסקים גדולים. זאת עוד לפני הגעת החורף שיביא איתו שפעת ומחלות נוספות שיוסיפו היעדרויות. לכן יש לעדכן את השיטה שתאפשר למשק לפעול לצד הקורונה ולעסקים החיוניים לתפקד תוך שמירת ההמשכיות העסקית״.

ימי הבידוד לעובדים משולמים על חשבון ימי המחלה הצבורים שלהם, כשבהתאם לחוק, היומיים הראשונים לבידוד משולמים על חשבונם. עד תחילת החודש שולמו ימי המחלה במלואם על ידי המעסיקים. כעת, בעקבות החלטת בג"ץ לבטל את ‘תעודת המחלה הגורפת’ לעובדים בבידוד, התחייבה המדינה בהסכמה עם נשיאות המעסיקים וההסתדרות – לתקן את החוק כך שהמדינה והמעסיקים יתחלקו ביניהם על עלות דמי המחלה לעובד בבידוד החל מתחילת אוקטובר. על פי ההסכמות, עובדים שלהם אין ימי מחלה צבורים, יקבלו 70% שכר, שישולם במלואו על ידי המדינה. בג"ץ אישר למדינה להשלים הליכי חקיקה אלו עד ה-28 באוקטובר.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website