“חלק מהבעיה, לא מהפתרון”

ועדת העבודה והבריאות בכנסת אישרה אתמול (שלישי) תקנות חדשות להגבלת ייצור ושיווק סיגריות אלקטרוניות המכילות ניקוטין בריכוז העולה על 20 מ"ג. עם אישור התקנות שהגיש משרד הבריאות, מאמצת ישראל את הסטנדרט הנהוג באירופה כלפי מוצרי ניקוטין וטבק אלקטרוניים.

על פי התקנות החדשות ייאסר ייצור או שיווק של סיגריה אלקטרונית, מחסנית או חומר מילוי שמכילים ניקוטין בריכוז העולה על 20 מיליגרם למיליליטר. כמו כן יחויבו המשווקים למכור את הפריטים הללו באריזה שנועדה למנוע פתיחה על ידי ילדים, שבר או דליפה.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מסר הבוקר עם אישור התקנות כי “אנו מובילים את המאבק בעישון לסוגיו השונים. העמדה המקצועית של משרד הבריאות שהסיגריות האלקטרוניות הן חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון ואני מודה לכנסת שנרתמה למאבק שאנחנו מובילים, בחקיקה מהירה ויעילה”

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוסיף כי מדובר ב"עוד צעד בדרך במאבק שלנו בעישון סיגריות, אנחנו לא פוסחים גם על הסיגריות האלקטרוניות, שמהוות סכנה לא פחות חמורה. המאבק של משרד הבריאות היה נחוש, מהיר ואפקטיבי ואני מודה לאלי אללוף יו״ר הוועדה שנרתם לנושא במלוא כוחו".

התקנות החדשות אושרו על רקע כניסתו של ג’ול (Juul) לשוק הישראלי, מכשיר אלקטרוני לאידוי ניקוטין, נטול טבק, שמזכיר במראה שלו גאדג’ט מתקדם, מעין דיסק און-קיי יפה למראה, שהחל להימכר באחרונה בקיוסקים ובפיצוציות. כשיצא לשוק היתה בו תכולה גבוהה של מעל 20 מיליגרם ניקוטין למיליליטר, מעל התקינה הנהוגה, וזה גם הנימוק שהובא לצד ההחלטה לאסור את יבוא ושיווק המוצר בישראל עד שתשונה התכולה, מה שקרה בהמשך.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website