יום האישה: שחקני מועדון דאנוביו מאורגוואי “ילבשו את חוסר השוויון המגדרי”

לכבוד יום האישה הבינלאומי, אותו מציינים אותו ברחבי העולם ב-8 במרץ, החליטו במועדון דאנוביו מהעיר מונטווידאו באורוגוואי לצאת לקמפיין ייחודי כנגד האפלייה וחוסר השוויון מהם סובלות נשים באורוגוואי ובעולם כולו. בחודש הקרוב שחקני קבוצת הגברים המשחקת בליגה הבכירה באורוגוואי יעלו למגרשים עם חולצות שעל גבן הדפס שמתאר במספרים את אי-השוויון בין המגדרי בעולם, במטרה להפוך אותו לגלוי יותר. הקמפיין החדש בשם "המספרים אליהם אנו מפנים את הגב", מדגיש את ההתעלמות הציבורית מאי השוויון המגדרי הקיים בעולם.

Durante marzo, Danubio???????? utilizará los dorsales de su camiseta para denunciar problemáticas relacionadas a la desigualdad de género. La campaña se llama "números a los que les damos la espalda" pic.twitter.com/gDcgio8pF1

— VarskySports (@VarskySports) March 3, 2019

במועדון הסבירו כי "כל חולצה משקפת מציאות לא שוויונית, חברה עם פערים מגדריים ומספרים שאנחנו לא צריכים להפנות אליהם את הגב ושאנו רוצים שישתנו. לכל השחקנים בקבוצה שלנו תהיה חולצה עם עובדה שמדגישה את הסבל של הנשים רק בשל היותן נשים."

מדובר בחירה לא מובנת מאליה של מועדון הכדורגל הבכיר, במיוחד בדרום אמריקה שידועה כיבשת בעלת יחס גרוע ביותר לכדורגל הנשים בעולם. בסיכום ההודעה של המועדון נכתב "אם נצליח להפוך את המציאות הזאת, אולי מספרים אחרים יתנוססו בגאווה על החזה שלנו."

דאנוביו הוא אחד מהמועדונים הבכירים במדינה. זהו המועדון שגידל כמה מהשחקנים הטובים בעולם כגון רובן סוסה, אלברו רקובה ודייגו פלוראן. המועדון זכה בעבר בשלושה תארי אליפות וסיים את העונה הקודמת במקום השלישי בטבלה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website