יו”ר התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה: “אנחנו טובעים, נגמר לנו החמצן”

התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה ממשיכה לפעול לקראת פתיחת החנויות ביום ראשון הקרוב, למרות שעדיין אין אישור ממשלה לכך. היום (רביעי) נשלח מכתב לראש הממשלה, שר האוצר והבריאות וליו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, שקורא לפתיחה מיידית של העסקים. "אנחנו טובעים, נגמר לנו החמצן, הוכח שהמסחר אינו מדבק, הגיע הזמן לפתוח!" כתבו.

במכתב שנשלח, מציין דדי ריזל, יו"ר התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה בישראל, כי רשתות המסחר סגורות כבר תקופה ארוכה מאד, מתחילת סגר החגים, "זאת על אף שהוכח מעל כל ספק כי ניתן לפתוח את המסחר ועדיין לשמור על בריאות הציבור ולהקפיד על ההנחיות".

עובדים בחנות בגדים בקניון מלחה בירושלים. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)

הוא טוען, כי למרות האיזון בין כלכלה לבריאות שדובר בוועדת חוקה ומשפט, הם הופתעו לגלות כי במסגרת המתווה המתגבש ליציאה מהסגר, נדחקות רשתות המסחר ונדחקים הקניונים לשלבים מאוחרים מאוד, "דבר העלול להוות מכת מוות לרבות מהרשתות".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה בישראל, מאגדת בתוכה 400 רשתות מסחר הפרוסות בכ-18,000 חנויות בכל רחבי הארץ והמעסיקות יחדיו כ-300 אלף עובדים. מספר משמעותי זה של אנשים וחלקם בתעשייה הוא משמעותי.

במקביל למכתב, הודיעו השבוע כי הם נערכים לפתיחת החנויות ב 18 באוקטובר, יום ראשון הקרוב. להערכת ההתאגדות, מדובר בכ-35% מסך החנויות המאוגדות בהתאחדות, ובסך הכל כ-6,300 חנויות, לא כולל עוד אלפי חנויות פרטיות בודדות שאינם משתייכות לרשתות ולהתאגדות.

שוטרים בפתח חנות אוכפים את הנחיות הסגר (צילום: נתי שוחט/פלאש90)

התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה ציינו כי: "ראשי ערים רבים הנחו את הפקחים העירוניים שלא לרשום דוחות לחנויות. במספר ראשויות אף הגדילו לעשות והוציאו את הפקחים לחל"ת כדי להימנע מרישום דוחות לחנויות. אנו בקשר עם ראשי ערים נוספים וכן עם בעלי קניונים ומרכזי מסחר נוספים כדי להרחיב את מעגל החנויות שתיפתחנה ביום ראשון".

על פי מתווה הפתיחה שפורסם היום, צפויות להיפתח כלל חנויות הרחוב ברחבי ישראל, למעט בערים האדומות – אופקים, אור יהודה, אלעד, אשדוד, בית שמש, ביתר עלית, בני ברק, ירושלים (בשכונות האדומות), מודיעין עילית, נתיבות, קריית מלאכי, רכסים, רמלה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website