יער עבות

ברגישות ובדריכות הגיעה נבחרת ישראל ל"האמפדן פארק" בגלאזגו למשחק החוץ במחזור האחרון במסגרת ליגת האומות, מול הנבחרת המקומית סקוטלנד. הנבחרת הישראלית עם אנדי הרצוג על הקווים הגיעה בידיעה שגם תיקו יספיק לה לעלייה לשלב הבא במסע אל עבר אליפות אירופה 2020 ומן הצד השני הסקוטים בהובלת המאמן אלכס מקליש ידעו שרק ניצחון יעביר אותם הלאה, ובאו עם הרבה ביטחון וקהל ביתי מחיוך במיוחד אחרי הניצחון המשכנע 0:4 על אלבניה השבוע.

שני המאמנים התחילו את המשחק בהרכבים זהים לאלו שפתחו מול גואטמלה ואלבניה, הרצוג ששוב בחר לשחק עם לואי טאהא בהגנה וערן זהבי בחוד לצד מונאס דאבור וגם מקליש עם פורסט שהבקיע צמד במשחק האחרון, עם שחקן האגף ראיין פרייזר מבורנמות וראיין כריסטי שחקנה של סלטיק בקישור.

ישראל: אריאל הרוש, אלי דסה, שרן ייני, לואי טאהא (אלמוג כהן 67), עומרי בן הרוש, טאלב טוואטחה (תומר חמד 85), ביברס נאתכו, דור פרץ (דיא סבע 73), בירם כיאל, ערן זהבי, מואנס דאבור.

סקוטלנד: אלן מקגרגור, קאלום פטרסון, דיוייד בייטס, סקוט מק’קנה, אנדי רוברטסון, קאלום מקגרגור, סטוארט ארמסטרונג (מאט פיליפס 76), ראיין כריסטי (גראם שיני 76), ג’יימס פורסט, ראיין פרייזר (סקוט מק’טומיניי 87), סטיבן פלטשר.

View this post on Instagram

קר מאוד. אבל הלב של השחקנים שלנו חם וגדול מאוד

A post shared by ההתאחדות לכדורגל בישראל (@israel_football_association) on Nov 20, 2018 at 12:15pm PST

מהלך המשחק

המשחק נפתח עם מגרש רטוב, דבר אשר הקשה על משחק מסודר בדקות הראשונות אצל שתי הנבחרות, למרות זאת, כבר בבעיטה הראשונה למסגרת ישראל עלתה ליתרון. בדקה ה-9 זהבי העביר מסירה לבירם כיאל שחתך באין מפריע למרכז המגרש, קלט את מקגרגור מחוץ לשער ובעט עם כל הלב לפינה הימנית 0:1 נבחרת ישראל, חלום היורו נעשה קרוב עוד יותר.. אך לצערנו לא להרבה זמן, כי החצי השני של המחצית הראשונה היה בשליטה סקוטית, הפיגור לא הרתיע את החבורה של מקליש אלא להיפך. מהלכים פשוטים הפכו לסכנה בעקבות חוסר ערנות של טאהא ובן הרוש, אותם ניצלו סטוארט אמסטרונג ופרייזר ליציאה למתפרצות, גם הדיפות נפלאות של הרוש לא הצליחו למנוע את המתבקש, בדקה ה-35, בעיטה מ-14 מטר של ג’יימס פורסט מסלטיק, לאחר כדור חוזר, ננעצה בשער של הרוש. 1:1.

גם אחרי השער, הסקוטים המשיכו לשלוט במרכז השדה, הנבחרת האורחת בלבן נראתה אבודה וללא תשובות לנוכח הנמרצות של הכחולים כהים ובזמן שנאתכו ופרץ המשיכו לבהות באוויר הקישור, הגיע ה-2:1 לסקוטלנד, בדקה ה-43 ממתפרצת קלה, בה נשאר לאיש החם פורסט, רק לבעוט עם השפיץ של הנעל מתוך הרחבה ולהכניע את הרוש לאחר בישול של כריסטי. הסקוטים עשו לנו מה שאנחנו עשינו להם בחיפה, נבחרת ישראל ירדה מכר הדשא בפיגור ורק עם בעיטה אחת למסגרת.

המחצית השנייה התחילה כמו שהסתיימה, עם לחץ מתון של השחקנים בכחול שהפכו לחבורה שהאמונה גרמה להם להיות בכל מקום במגרש ולהתל בהגנה הישראלית, מקגרגור מספר 6 בעט גבוה בדקה -55 אחרי רצף של מסירות, הרוש הדף בעיטה חופשית מסוכנת ובדקה ה-64 זה שוב הפך לשער סקוטי ושוב מאיבוד כדור וחוסר ריכוז בהגנה, הפעם תורו של אלי דסה. פרייזר, כמו "העתק הדבק" מוצא את פורסט שהתכבד לגלגל את הכדור לרשת של הרוש ולהבקיע את שערו השלישי והחמישי (אם מחשיבים את המשחק מול אלבניה).

Congratulations to hat-trick hero James Forrest and Scotland who beat Israel 3-2 to top our Nations League group! We NEVER make it easy for ourselves ???? #SCOISR pic.twitter.com/XQ3IGGVC8q

— Being Scottish (@BeingScots) November 20, 2018

רק אז, נזכר הרצוג לבצע את חילופו הראשון מעט מאוחר, כאשר אלמוג כהן נכנס במקומו של טאהא ו-10 דקות אחר כך היה זה דיא סבע שנכנס במקוך פרץ והעיר את כל ההתקפה הישראלית. לא במקרה הנבחרת בלבן חזרה לעניינים  בדקה -75 נאתכו זיהה את התנועה של זהבי למרכז המגרש ותוך כדי כדרור בעט יפה מ-20 מטר 3:2 שמזיר את האמונה לבחורינו, עוד גול אחד ועלינו.

בדקות האחרונות של המשחק נראה שהרצוג שניהל את המשחק בצורה פחות ברורה מצמד המשחקים של הקודמים והחופשיות הזאת פתאום העירה את אלי דסה ואת נאתכו, שחיפשו מאגף ימין ללא הפסקה את זהבי דאבור וחמד המחליף, שכמעט קנה את עולמו מבעיטה מהאוויר שנהדפה על ידי מקגרגור בעצירה הירואית. אחרי כן הלחץ הישראלי לא הצליח לייצר עוד מצב מסוכן והמשחק הגיע לסופו, עם קמפיין מעורר תקווה לבאות, שבו חזר החיוך לפנים של הכדורגל הישראלי שיכול לחוש גאווה, הנבחרת נשארת בדרג 3, לפחות עד מוקדמות אליפות אירופה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website