יקבל את הביטחון?

הממשלה מתכנסת בשעה זו (ראשון) לישיבתה השבועית בצל ההערכות כי תקופת כהונתה עומדת בפני סיום, זאת אחרי ששר הביטחון אביגדור ליברמן התפטר מתפקידו בשבוע שעבר, וסיעת הבית היהודי הציבה אולטימטום רצמי לפיו באם לא יתמנה השר נפתלי בנט להחליפו תפרוש מהקואליציה. בהמשך היום ייפגש נתניהו עם שר האוצר כחלון במטרה להבטיח את המשך קיומה של הממשלה הנוכחית.

ראש הממשלה אמר הבוקר בפתח הישיבה כי "בימים האחרונים שוחחתי עם כל ראשי הקואליציה, הערב אפגש עם שר האוצר כחלון ואנסה לשכנע אותו לא להפיל את הממשלה". נתניהו הוסיף כי "בתקופה ביטחונית רגישה זו לא צריך ולא נכון ללכת לבחירות. אנחנו זוכרים מה קרה ב-1992 וב-1999 וקיבלנו את אסון אוסלו ואסון האינתיפאדה, צריך לעשות כל מה שניתן כדי להימנע מחזרה על הטעויות הללו".

מנגד, אמרה הבוקר שרת המשפטים איילת שקד כי "בשלב זה הממשלה איננה יותר ממשלה ימין, לצערי. את מה שהיה לעשות (מינוי שופטים, שינוי תפיסה בעמדות המדינה בבג"ץ, חוק ההסדרה, אוניברסיטת אריאל, פירוק מל"ג יו"ש ודברים רבים נוספים), כבר עשינו. את מה שצריך לעשות (פסקת התגברות, הוצאת מסתננים, פינוי חאן אל אחמר, החזרת ההתרעה, מניעת כספי מחבלים) כבר ברור שלא ייעשה תחת ממשלה זו".

לטענת שקד, "ההצדקה היחידה להמשך קיומה של הממשלה עד נובמבר 2019 היא שבנט יבצע מהפכה בביטחון ויחזיר לישראל את ההרתעה שאבדה תחת ליברמן בשנתיים האחרונות ויסייע להיחלץ ממשבר האמון הביטחוני הקשה. ללא זה, זו ממשלה שנקראת ‘ימנית’ אך בפועל מקיימת מדיניות שמאל".

עוד אמרה כי "לציבור נמאס להצביע ימין ולקבל שמאל, והמשך ממשלת שמאל מקרטעת תסכן את שלטון הימין. לכן יש לגשת לבחירות בהקדם על מנת להקים ממשלה חדשה בראשות נתניהו, כאשר הבית היהודי היא המפלגה החזקה לימינו, כך שסוף-סוף נצביע ימין ונקבל ימין".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר כי הוא "מקווה שלא הולכים לבחירות ולא מבין מה ההבדל בין הממשלה שכחלון ובנט הצטרפו אליה בתחילת הקדנציה עם 61 ח"כים, לבין המצב כרגע. אם נראה שלא נצליח לייצב נוכל להחליט על בחירות. כרגע אין סיבה ללכת לבחירות ולקצר את ימי הממשלה.

שרת התרבות מירי רגב אמרה בפתח הישיבה כי "בחירות תלויות בחברים שלנו בקואליציה כחלון ובנט. אין שום סיבה ללכת לבחירות. בטוחה שנצליח לפעול גם עם קואליציה של 61 היינו בסרט הזה. אם כל אחד יאפסן את האגו שלו נוכל להמשיך בממשלה המצוינת הזו. בסופו של יום אפשר לסיים את הקדנציה הזו". לדבריה, "שוחחתי עם ליברמן ביום חמישי והוא אמר שישראל ביתנו תתמוך בחוק הנאמנות בתרבות".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website