יש הסכמה בבית שמש: עובדי קבלן יועסקו רק בתיאום עם ועד העובדים

בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים הגיעו להסכמה עיריית בית שמש ועובדי התברואה בעירייה, לפיה העירייה תקלוט עוד שני נהגי משאיות נוספים להעסקה ישירה, וכי תגבור עובדי עירייה ע"י שירות מחברות קבלן יעשה בעתיד רק בהסכמת ועד העובדים וההסתדרות. ההסכמה, אשר קיבלה תוקף של פסק דין, הגיעה לאחר הכרזת סכסוך העבודה בשבוע שעבר, ואסיפות עובדים שקיים הוועד במחאה על כוונת העירייה להעסיק עובדי קבלן ולפגוע בעובדים המאורגנים.

בדיון אותו ניהל השופט איתם עמיצור, ובו נכחה גם מנכ"לית עיריית בית שמש מירה מינס, אומת חששם של עובדי אגף התברואה בעירייה, לפיו העירייה לא נערכת ולא קולטת מספיק עובדים חדשים לקראת אכלוסן של שכונות חדשות בעיר, שכונה ד’ ושכונה ה’, וכי כי בכוונתה להעסיק בפינוי האשפה בשכונות אלה עובדי קבלן. העירייה הודתה, ואמרה כי היא אכן לא מתכוונת כעת להעסיק את עובדי אגף התברואה בעירייה בפינוי האשפה בשכונות החדשות. בעניין זה נראה כי יתקיים בעתיד, לפחות בשלב הראשון, משא ומתן נוסף בין ועד העובדים להנהלת העירייה.

ישראל פרץ, יו"ר ועד עובדי עיריית בית שמש, בדיון בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים על סכסוך העבודה בעירייה, 21 בינואר 2020 (צילום: הדס יום טוב)

יו"ר ועד עובדי אגף התברואה, מר ישראל פרץ אמר בדיון כי "חייבים לצמצם את העסקת עובדי הקבלן בעיר בית שמש". מזכיר האיגוד המקצועי ויו"ר סניף ההסתדרות בעיר, אלי באטה, אמר כי "ההסתדרות חרטה על דגלה את מיגור העסקת עובדי הקבלן. זו הדרך היחידה לעלות את שווי ההון האנושי במדינה שלנו".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

בתחילת השבוע טרם הדיון, חידד באטה, את המסרים ואמר: "הקליטה להעסקה ישירה של עובדים, ע"י עיריית בית שמש, היא הדרך להחזיר את הכבוד האנושי לעובדים, לוודא כי תנאי העסקתם הוגנים וראויים תוך אמירה חברתית נחרצת כי כך המשק צריך לנהוג".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website