כהשראה ממנהג השמיטה היהודי, בעולם דורשים מקרן המטבע למחוק חוב למדינות

קמפיין הקורא לקרן המטבע העולמית ולבנק העולמי לשמוט את חובותיהן של ממשלות בדרום אמריקה ואפריקה, כדי לפנות כמה שיותר משאבים לטיפול במשבר הקורונה, החל לצבור תאוצה בימים האחרונים.

"ההשראה שלנו היא המנהג הקדום של היובל, שהוא זמן שבו החובות נשמטו, העבדים שוחררו והאדמות חולקו מחדש כדי לייצר חלוקה הוגנת יותר של המשאבים בחברה" אמרו נציגי ארגון ‘קמפיין היובל’ הבריטי, שמקדם שמיטת חובות למשקי הבית העניים ביותר בבריטניה. גם איגוד הבישופים הקתוליים בארה"ב הצטרף לקמפיין וקרא לממשל טראמפ "להוביל את העולם" על ידי קריאה למדינות העשירות ללחוץ על קרן המטבע והבנק העולמי לבצע שמיטת חובות למדינות העניות ביותר.

אזרחים מצריים מפגינים בקהיר נגד קרן המטבע ומדיניות ההלוואות שלה, לאחר שמצרים ביקשה מהקרן הלוואה באוגוסט 2012 (AP Photo/Amr Nabil)

קרן המטבע כבר קראה למדינות המלוות העשירות יותר להעניק דחיית תשלומים למדינות העניות יותר שנפגעו באופן הקשה ביותר מנגיף הקורונה. עם זאת, טים ג’ונס, ראש אגף המדיניות ב’קמפיין היובל’ טען שדחיית תשלומים איננה מספיקה, וקרא לקרן המטבע להביא לשמיטת חובות. "יש צורך לא רק בדחייה אלא בשמיטת חובות. בנוסף, קרן המטבע והבנק העולמי צריכים לפעול לעצירת תשלומים למלווים פרטיים ולא רק לממשלות. אסור שיווצר המצב האבסורדי, שבו ספקולנטים פרטיים ממשיכים לגבות ריבית גובהה מאותן מדינות עניות בזמן משבר".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

"שמיטת חובות היא הדרך הקלה והמהירה ביותר לשמור על המשאבים הציבוריים בתוך אותן המדינות, וכך לאפשר התמודדות טובה יותר עם משבר הקורונה", אמר ג’ונס. "במצב שבו הכנסות המדינות האלו נמצאות בצניחה, תשלומי ריבית יהוו נטל שקשה יהיה לשאת בזמן המשבר. הזמן הוא קריטי, והממשלות האלו זקוקות למשאבים היום. כל דחייה תגרום לכך שהטיפול בנגיף יהיה קשה יותר" הוא הוסיף.​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website