כינוס חירום בהסתדרות: “להקים מיידית שולחן עגול להתמודדות עם המשבר”

"אני קורא להקים שולחן משותף של המעסיקים ההסתדרות והממשלה כדי למצוא פתרונות למשבר" כך אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד בכינוס חירום משותף של המעסיקים וההסתדרות שנערך היום (שלישי) בבית ההסתדרות, והוסיף "אם ראש הממשלה לא ימנה גורם אחד שיתכלל את האירוע אנחנו נמשיך לצלול".

"אנחנו חודש לתוך משבר הקורונה, במשק מדמם. כבר התחילו פיטורי עובדים. אנחנו על סף יום כיפור של הכלכלה הישראלית. אני חרד לגורל המשק והחברה שלנו" אמר בר-דוד, "אנחנו צריכים מנהיגות כלכלית שתכניס את היד לכיס ותתחיל להעביר כספים, ויש כספים למדינה. יש לנו כלכלה חזקה, צריך מענקים לעסקים שעומדים בפני קריסה".

עוד אמר יו"ר ההסתדרות: "כשהיה משבר ב-2008 נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה הזרים מיליארדים לתעשיית הרכב הקורסת כדי שהכלכלה האמריקנית לא תקרוס, וזה הצליח. בנינו כלכלה לתפארת ביחד. אסור לנו לתת שהמשק וכל העשייה הזאת יקרסו." בסיום דבריו פנה לנתניהו: "אדוני רה"מ, בראש ובראשונה חייבים להציל את אל על ואת ארקיע וישראייר".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

יו"ר התאחדות האיכרים ונשיא המגזר העסקי בפועל דובי אמיתי אמר: "בשום תכנית אף אחד לא חלם או נערך לאירוע בסדר גודל כזה. המגזר העסקי מקבל בהבנה את ההוראות, אבל לא יכול לעמוד במשמעויות הכלכליות. מדינת ישראל נכנסת למשבר הזה במצב פיננסי מצויים עם יחס חוב תוצר נמוך ותזרים מספיק. יש למדינה את כל הכלים להתמודד אתו. המדינה צריכה להתייצב לצד המעסיקים לא בהלוואות, כדי לשמור את המגזר העסקי.צריך להעניק מענקים ודחיפה קדימה. אנחנו דורשים קרן דומה למס רכוש".

מסיבת עיתונאים מיוחדת של ההסתדרות ושל נציגי המגזר העסקי בעניין משבר הקורונה, 10 במרץ 2020 (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

אמיר חייק נשיא התאחדות בוני הארץ: "אנחנו נמצאים בסרט אימה. אתמול סגרו את התיירות בישראל. חצי מהמחזור שלנו הוא תיירים. אנחנו במצב שבו נאלץ להיפרד מ-60 אחוז מהעובדים שלנו. כדי שזה לא יקרה אנחנו חייבים פתרון כספי מהיר ומידי. כל ההצעות עד עכשיו זה פלסטר".

ראול סרוגו יו"ר התאחדות בוני הארץ אמר "האיום הממשי הוא סגר בשטחי יהודה ושומרון. הפלסטינים הוא עיקר כוח העבודה שלנו, בלעדיו ענף הבנייה מושבת. הממשלה חייבת לשלם. מה שהיא תשלם היום זה הרבה פחות ממה שהיא תשלם אם היא לא תעשה דבר. אי אפשר לפתור משבר כזה באחד חלקי שתיים עשרה של תקציב. דרוש לנו סופר טנקר כלכלי. 30-40 מיליארד צריך להיות מוזרם מידית למגזר העסקי. ההלוואות זה כוסות רוח למת".

נשיא להב רועי כהן: "צריך לשבש את השבעת הכנסת עד שיתנו מענה אמיתי למשק. צריך לזעזע את המדינה. אנחנו לא יכולים יותר. אנחנו לא יכולים לשלם את המחיר. אנחנו לא רוצים הלוואות. אנחנו דורשים קרן פיצויים ולא הלוואות".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website