לאחר ‘סרטון הפועל במנוף’: מנהל הבטיחות סגר באופן מיידי אתר בניין ברחובות

מנהל הבטיחות בזרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה סגר היום (חמישי) באופן מיידי אתר בנייה ברחובות של הקבלן ‘האחים ת. יחיא 2006’ וזימן לשימוע את מנהל העבודה, העגורנים והאתת באתר.

לאחר שאתמול התקבל במשרדי המנהל סרטון שהופץ ברשתות החברתיות בו ניתן היה לראות בבירור פועל בניה שמורם על-ידי העגורן לצורך עבודת בנייה, ככל הנראה, באתר של האחים ת. יחיא 2006 ברחובות בו נבנים שני מבני מגורים של 10 קומות.

מפקחי מנהל הבטיחות שהגיעו למקום מצאו באתר אתת אחד בלבד כאשר נדרשים 3 אתתים לפחות. כמו כן, גם עוזר הבטיחות לא נכח באתר והמפקחים מצאו כי העגורנאי היה ללא רישיון עליו. בנוסף נמצאו ליקויי חשמל מסכני חיים רבים, פיגומים לא תקינים וגידורים פגומים. כמו כן, האתר שמוגדר לגובה 25 מטר דורש מעלית עובדים חיצונית – מעלית כזו לא נמצאה כלל ועובדים באתר הורמו על-ידי המנוף, בניגוד לנהלי העבודה ותוך סיכון חייהם וחיי העוברים והשבים.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

מפקחי מנהל הבטיחות סגרו את האתר מיידית בצו בטיחות וזימנו את בעלי התפקידים כאמור לשימוע במנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה. האתר יחזור לפעילות אך ורק לאחר תיקון כל הליקויים המפורטים בביקור, כולל וידוא הימצאות עוזר בטיחות כל העת באתר והחלפת העגורנאי, כדי להבטיח הפעלה תקינה של העגורן, באופן שלא יסכן חיי אדם.

ממנהל הבטיחות נמסר עוד כי פרטי הקבלן יועברו היום לרשם הקבלנים במשרד השיכון, להמשך טיפול.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website