לא התרשמה: בת ה-7 שטראמפ זלזל באמונותיה השאירה לסנטה שוקו ועוגיות

הילדה בת ה-7 ששוחחה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בערב חג המולד בחרה להשאיר שוקו ועוגיות עבור סנטה קלאוס למרות שבשיחתה עם הנשיא כינה זה את אמונתה בדמות "גבולית לילדה בגילה". מצד שני היא מעידה, היא לא הכירה את המילה "גבולי" עד לשיחתה עם הנשיא.

קולמן לויד בת ה-7 מלקסינגטון שבדרום קרולינה התקשרה למספר הטלפון של אתר המעקב אחרי סנטה קלאוס שמפעיל פיקוד הגנת האוויר והחלל של צפון אמריקה (NORAD), אתר לימודי שמרכז דיווחים על תצפיות ומיקום כביכול של הקדוש החביב המחלק מתנות לילדים טובים בערב החג ואף מונה את מספר המתנות שכבר "חולקו". לחיצה על כל דיווח שכזה פותחת בעצם את הדף של ערך הויקיפדיה של המקום וכך ילדים יכולים ללמוד ולהכיר מקומות שונים בעולם, כולל ירושלים ובית לחם.

תיירים לבושים כסנטה קלאוס, צועדים ברחוב קינג’ ג’ורג’ בירושלים, 24 דצמבר 2017, ערב חג המולד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בראיון שהעניקה לאחר מכן לעיתונים המקומיים סיפרה כי המדען שענה לה לטלפון ב-NORAD שאל אותה אם היא מעוניינת לשוחח עם הנשיא וכעבור מספר דקות, טראמפ היה על הקו. "את עדיין מאמינה בסנטה?", שאל הנשיא ולתשובתה החיובית הגיב "כי בגיל 7, זה גבולי, לא?". קולמן, שלא הבינה את משמעות המילה, פשוט השיבה ב"כן אדוני" והנשיא חתם את השיחה באיחול "טוב, תהני עם זה".

שיחתם דווחה בתחילה כשיחה בין הנשיא לבין ילד בן 7 שכן רק הצד של הניא בשיחה פורסם אולם מאוחר יותר משפחתה של קולמן העלתה לרשת סרטון המתעד את השיחה. הילדה סיפרה כי היא, אחותה בת ה-10 ואחיה בן ה-5 השאירו לסנטה עוגיות מצופות סוכר ושוקו וכי בבוקר המזון נעלם ומתחת לעץ האשוח של המשפחה המתינו להם מתנות.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ (צילום: AP Photo/Alex Brandon).

בנוסף לביקורו במטה NORAD ובתפילות במספר כנסיות, השתתף הנשיא בעוד מסורת של חג המולד כשאיחל חג שמח לחיילות והחיילים האמריקניים המוצבים ברחבי העולם. הנשיא שוחח בשיחת וידאו עם נציגים מחמש הזרועות של צבא ארה"ב. "אני יודע שזה קורבן גדול עבורכם להיות רחוקים ממשפחותיכם אולם אני רוצה שתדעו שכל משפחה אמריקנית אסירת תודה לכם לנצח ואנו מאמצים אתכם לליבנו, מחשבותינו ותפילותינו", אמר הנשיא והוסיף "אנחנו אוהבים את מה שאתם עושים ואת העבודה שלכם, אנשים מדהימים".

סרט משטרה מסמן אזור אסור לכניסה ליד גבעת הקפיטול סביב כניסת סוכנויות הממשל להשבתה (AP Photo/Jacquelyn Martin)

באופן חריג בילה הנשיא את חג המולד בבירה וושינגטון בשל הקיפאון הפוליטי שהביא להשבתת עבודת הממשל הפדראלי והקפאת תקציבים למספר רשויות, משבר המשפיע על חייהם של כ-800,000 עובדים. טראמפ, שלרוב חוגג את חג המולד בביתו שבפלורידה, ביטל תכניות לנסוע לפאלם ביץ’ בשל המצב וסיפר לכתבים בבית הלבן כי חשב שזה יהיה לא נכון עבורו לבלות את החג עם משפחתו שעה שכה רבים כואבים בשל המשבר.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website