לבני משיבה לגבאי: “בינינו זאת לא הייתה שותפות, כי הוא לא רצה שותפות”

"גבאי צדק בדבר אחד היום, בינינו זאת לא הייתה שותפות כי הוא לא רצה שותפות. הדרך בה סיים אותה היום רק מעידה על כך", כך אמרה ח"כ ציפי לבני במסיבת העיתונאים שכינסה, זאת אחרי הודעת יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי על פירוק המחנה הציוני. עוד הוסיפה כי "בשבוע שעבר אמרתי שסדר העדיפויות שלנו צריך להיות קודם המדינה, אחר כך המפלגה ואחר כך אני. הנאום ששמעתם היום היה מה שאני שמעתי כל התקופה הזו – אני, אני, ואני".

"הקמתי את המחנה הציוני כשותפות של המפלגה שלי ומפלגת העבודה בראשות יצחק הרצוג" אמרה לבני, "השותפות הזאת הייתה שותפות אמת גם בדרך וגם בין שני מנהיגים", והשותפות הזאת הביאה למחנה הציוני 24 מנדטים".

לדבריה, "קראתי לחיבורים בעד מהפך וקיבלתי תדרוכים נגד. למרות זאת, קיימתי את חלקי בשותפות. אני מודה שהתלבטתי. סירבתי לפניות שהיו אליי לפרק את המחנה הציוני כולל מתוך מפלגת העבודה עצמה, אנשים שביקשו להתפצל. הבהרתי שלא אהיה שותפה כזה וזה אכן נבלם. אבל היום הוסרו הספקות. לכן אמרו מעתה – מפלגת העבודה בראשות גבאי ומפלגת התנועה בראשות ציפי לבני".

כאמור, הבוקר הודיע גבאי הודיע כי החליט לפרק את השותפות עם ציפי לבני, ולמעשה לפרק את המחנה הציוני. גבאי אמר את הדברים בפתח ישיבת הסיעה של מפלגת העבודה, לבני שנכחה גם היא בחדר לא הייתה מודעת לדברים, ככל הנראה.

"קיוויתי והאמנתי שהשינוי והשותפות החדשה יובילו לצמיחה שלנו, לחיבור של ממש, לפרגון הדדי" הוסיף, "אבל הציבור חכם, הוא רואה שזה לא מצב הדברים והתרחק. אני עדיין מאמין בשותפות, בחיבורים, בלאחד מחנה גדול ומחויב לשינוי, אבל חיבורים מוצלחים מצריכים חברות, עמידה בסיכומים ונאמנות לדרך. זה לא קורה בשותפות הזאת ולכן אני שוב בוחר בציבור".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website