ליאורה לנגר, יו”ר מרחב ת”א בנעמת, נפטרה ממחלת הסרטן בגיל 66

יו"ר מרחב תל אביב-יפו בנעמת, ליאורה לנגר, נפטרה אמש (שני) לאחר התמודדות ממושכת עם מחלת הסרטן. לנגר, בת 66 במותה, עמדה בראש המרחב משנת 2012, ובעברה ניהלה גם את אגף הכספים בנעמ"ת. לאורך חייה היא מילאה שורת תפקידי ניהול בהסתדרות ובמגזר הציבורי והעסקי. היא הותירה אחריה שני בנים.

יו"ר נעמת חגית פאר אמרה אמש על מותה של לנגר "זהו יום עצוב לנעמת. ליאורה לנגר היתה לוחמת צדק, אשת ציבור שעשתה רבות למען קידום נשים, סמל ומופת לאשת ציבור, מובילה ונחושה, מילאה תפקידים ציבוריים רבים. אבדה גדולה למשפחתה, למשפחת נעמת ולהסתדרות. יהי זכרה ברוך​".

את דרכה הציבורית החלה ב-1974 כעוזרת הפרלמנטרית של חבר הכנסת מיכה חריש. התפקיד לא היה קיים לפני כן, ולנגר ייסדה אותו והיתה העוזרת הפרלמנטרית הראשונה בישראל. לאחר ארבע שנים בתפקיד הקימה לנגר את ה’לובי’ הממוסד הראשון בכנסת – לשכת הקשר בין ההסתדרות והכנסת, ועמדה בראשו במשך שש שנים. בהמשך ניהלה את המדרשה לחינוך רעיוני של ההסתדרות באזור חיפה, ולאחר מכן ניהלה את המועצה הציבורית לחילופי נוער וצעירים.

בשנות התשעים מילאה לנגר תפקידים בכירים בנעמת – במשך שש שנים עמדה בראש אגף הכספים והנכסים, ולאחר מכן בראש אגף הארגון האחראי על פעילות הסניפים. בשנת 1998 עברה לנגר למגזר העסקי ומילאה תפקידי ניהול בחברות ‘אופיס טקסטיל’ ו’אוריכאן’. בשנת 2012 חזרה לפעילות הציבורית בנעמת כיו"ר מרחב ת"א.

במרץ השנה התראיינה לנגר לגיליון מיוחד של ‘דבר’ בשיתוף נעמת לרגל יום האישה הבינלאומי. לשאלה ‘מה המוטו שלך בחיים ובתפקיד’ אמרה לנגר: "בכל חיי תמיד פעלתי מתוך אמונה בשוויון מגדרי ומתוך הרצון להיות פורצת דרך".

בראיון סיפרה לנגר על פעילותה כיו"ר המרחב: "אנחנו עושות פעילות של העצמה ושוויון מגדרי לכל הגילאים. לדוגמה, ישנן קבוצות לנשים לאחר לידה, קבוצת "משנות ביחד", קבוצת גימלאיות שנפגשות מדי שבוע, קבוצה לנשים חולות ומחלימות מסרטן, קורסי העצמת נשים המוכרים לגמול השתלמות ועוד. בנוסף, אנחנו מאפשרות חשיפה לנשים יוצרות, מקיימות תערוכות מתחלפות של יצירה נשית במרכז הקהילתי וכו’.

"אני גם מאוד גאה בכך שהמח רחב בראשותי הוא הגדול ביותר מבחינת מעונות יום: 18 מעונות שמאכלסים 1,600 ילדים, ביניהם מעון ייחודי לכל הארץ, מעון השלום, בו מתחנכים יהודים וערבים והוא היווה מודל לגנים הדו-לשוניים. לנעמת ת"א-יפו יש גם לשכה משפטית, שנותנת ייעוץ משפטי והכוונה לנשים בדיני משפחה ובדיני עבודה. הלשכה המשפטית הינה הגדולה בארץ, היא לשכה מקצועית מאד, בוחנת את מגוון האפשרויות העומדות בפני הנשים, בודקת רמת מסוכנות ואלימות בכל מקרה ומקרה ונותנת שירותים במחירים מופחתים ומפנה הלאה לגורמים המטפלים בקהילה."

לשאלה מה תפקידה של נעמת בשנת 2019 אמרה לנגר כי "יותר מכל – לפעול למען שוויון מגדרי וצדק מגדרי. לחזק את הנושא של העצמת נשים ומעמד האישה. ולפעול בכל התחוח מים הנוגעים למקומה של האישה במשח פחה, בעבודה, בייצוג בכלכלה, ברשויות המקומיות, ברמה הפוליטית והמעשית. מבחינת צדק מגדרי, עלינו לפעול נגד פגיעות שקשורות לנשים, אלימות נגד נשים, והטרדות מיניות."

Leave a Reply

Name *
Email *
Website